شهردار مشهد برای چندمین بار از شورا تذکر گرفت/ حذف برخی طرح‌های زودبازده از دستورکار مناطق

نود و هشتمین جلسه علنی شورای شهر مشهد در حالی برگزار شد که شهردار مشهد باز هم از اعضای شورا چند تذکر گرفت، همچنین در این جلسه رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر از افتتاح ایستگاه سلامت خط ۲ قطار شهری مشهد در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حسن موحدیان، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در آغاز نود و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، ابتدا با محکومیت حمله تروریستی و بزدلانه به مقر انتظامی در شهرستان «راسک»، اظهار داشت: در این اتفاق ناگوار، ۱۲ نفر از مرزبانان غیور ایران زمین، به فیض عظیم شهادت نائل آمدند و چندین نیروی دیگر نیز دچار مجروحیت شدند، علاوه بر این در روزهای اخیر، تشییع ۲۸۰ شهید گمنام جنگ تحمیلی را داشته‌ایم که امیدواریم بتوانیم رهرو صادق راه آنها باشیم.

وی با اشاره به مراسم تشییع پیکر تعدادی از این شهدا که روز گذشته انجام شد، از حضور پرشور مردم ولایتمدار مشهد در مراسم سوگواری ایام فاطمیه (س) و تجدید بیعت با آرمان‌های شهدا، تقدیر و تشکر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه از اهتمام شهرداری مشهد و همچنین هیئات مذهبی در برگزاری مراسمات ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) نیز تقدیر و تشکر ویژه کرد و افزود: باید توجه داشت که شهر مشهد مقدس، شهری زیارتی و متفاوت از دیگر شهرهای کشور است که متناسب با شأن این شهر، شاهد برنامه‌ریزی و فضاسازی شهری بودیم.

موحدیان گفت: حضور پررنگ پژوهشگران، متخصصان و نهادهای علمی و پژوهشی در غرفه مرکز پژوهش‌ها در نمایشگاه پژوهش و فناوری و برگزاری پنل‌های تخصصی در حوزه چشم انداز ۲۰ ساله شهری، که یک مساله مهم برای شورای اسلامی شهر و شهرداری است، نیز اقدام شایسته و اثرگذاری بوده است.

رئیس شورای شهر مشهد با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شورای شهر آغازگر تدوین چشم انداز ۲۰ ساله، با تعامل و هم‌افزایی میان تمامی دستگاه‌ها و نهادهای ذی ربط در حاشیه برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش بوده، افزود: از تمامی نهادها و مسئولان ذی ربط و دغدغه‌مند، تشکر و تقاضا می‌شود نسبت به تحقق این مهم و هم‌افزایی هر چه بیشتر با مرکز پژوهش‌های شورای شهر اقدام نمایند.

موحدیان تصریح کرد: برای اولین بار ارتباط با بنیاد ملی نخبگان در حوزه مدیریت شهری و تشکیل هیئت اندیشه‌ورز حوزه اقتصاد شهری توسط مرکز پژوهش‌های شورای شهر و همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی و نخبگانی و ارائه نظرات در حوزه برنامه هفتم توسعه نیز شکل گرفته است.

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز اظهار داشت: حوزه مسکن برای شهرداری مهم است و با همکاری شورای شهر موضوعات زیادی به عنوان کار ویژه در این حوزه تعریف شده است؛ یکی از این موضوعات ساخت ۴۰۰۰ واحد در شهرک شهید رجایی در حوزه بازآفرینی است که مشکلات آن حل شده است و بزودی فرآیند اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر خانه دار کردن کارکنان شهرداری به ویژه قشر کارگر با استفاده از ظرفیت مسکن ملی بود که قرار بود شهرداری اراضی دولتی را در این طرح تحویل و برای کارکنان خودش مسکن بسازد. در ثبت نام اولیه ۱۴ هزار نفر ثبت نام کردند که هفت هزار نفر واحد شرایط بودند و با توجه بسته شدن سایت مسکن ملی با مساعدت وزارت مجوز ثبت نام ۷ هزار نفر که در سایت مسکن ملی ثبت نام نکرده بودند، صادر شد.

وی گفت: اگر توافق راه و شهرسازی با آستان قدس برای زمین سیدی به نتیجه برسد ۱۰ هزار واحد از آن زمین را برای شهرداری خواهیم گرفت، در غیر این صورت تلاش می‌کنیم تا در شهرهای نزدیک مشهد این واحدهای مسکونی ساخته شود.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: تلاش خواهیم داریم ساختمان فرماندهی آتش‌نشانی را تا خرداد ماه، سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسانیم. بعد از بهره برداری از این ساختمان سه حوزه اداری، فرماندهی و کنترل بحران آتش نشانی به این ساختمان منتقل می‌شود و سازمان انسانی شخصیت خودش را پیدا خواهد کرد این ساختمان در شرق کشور نمونه خواهد بود.

تذکر اعضای شورای شهر به شهردار

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به شهردار این کلانشهر برای چندمین بار در خصوص طرح‌های زودبازده و انتصاب‌ها تذکر دادند.

مجید دبیریان عضو شورای شهر مشهد اظهار داشت: شهردار مشهد خود را ملزم به پاسخگویی به اعضای شورای شهر نمی‌داند، اخیراً برخی طرح‌های زودبازده از دستور کار مناطق شهرداری حذف شده است که حذف این طرح‌ها بدون هماهنگی با شورای شهر پذیرفتنی نیست و شهردار باید پاسخگو باشد.

وی افزود: هیچیک از طرح‌های مصوب زودبازده به خصوص در حاشیه شهر نباید حذف شود، همچنین در حوزه انتصاب‌ها چندین بار به شهردار تذکر داده شده تا هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف مدیران عامل سازمانهای اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام کند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز به شهردار تذکر داد و گفت: خرداد ماه پارسال طرح «جایگزینی جریمه تأخیر در امور مالی مدیریت شهری» مصوب و پس از انجام چندین نشست با نخبگان دانشگاهی و مکاتبه‌های لازم ابلاغ شد.

وی افزود: اما در مهرماه امسال مکاتبه‌ای با امضای شهردار به شورای شهر انجام شد که طبق آن اجرای این طرح ثمره‌ای برای مدیریت شهری ندارد، لذا آن را اجرا نمی‌کنند؛ مطمئن هستم شهردار نخوانده این مکاتبه را امضا کرده است و این طرح باید اجرایی شود.

موسی الرضا حاجی بگلو، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در تذکری به هیأت رئیسه شورا اظهار داشت: در هر جلسه این شورا، چندین تذکر به شهردار داده می‌شود اما پاسخی از سمت شهردار داده نمی‌شود بنابراین عدم پاسخگویی شهردار باید از سوی هیأت رئیسه پیگیری شود.

کد خبر 712917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.