تأمین آب شرب پایدار ۱۵ روستا در طرح جهاد آبرسانی کردستان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: تاکنون تأمین آب شرب بهداشتی و پایدار ۱۵ روستای استان کردستان در قالب طرح جهاد آبرسانی به اتمام رسیده و آبرسانی به سایر روستاهای این طرح نیز با جدیت پیش می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، محمد فرهاد با اشاره به اینکه در این طرح تأمین آب ۱۶۹ روستای استان با ۵۲۸ میلیارد تومان اعتبار طی ۳۰ ماه تعریف شده است، اظهار کرد: در مجموع این طرح که از ابتدای سال گذشته آغاز شده ۴۶ درصد پیشرفت دارد.

وی افزود: طرح جهاد آبرسانی در تمامی ۱۰ شهرستان استان در قالب شش مجتمع روستایی (۱۲۲ روستا) و ۴۷ تک روستا اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: در این طرح مجتمع شاهگدار بیجار شامل ۲۵ روستا، مجتمع ریخلان دزلی مریوان شامل ۱۸ روستا، مجتمع یوزیدر و کاشتر کامیاران شامل ۱۸ روستا، مجتمع کوچه طلا و باغلوجه سقز شامل ۲۹ روستا، مجتمع نگل و برقرو سنندج شامل شش روستا و مجتمع اوباتو دیواندره و سقز شامل ۷۳ روستا از نعمت آب شرب بهداشتی و پایدار بهره‌مند خواهند شد.

فرهاد اضافه کرد: همچنین پروژه‌های تک روستایی در دیواندره پنج روستا، دهگلان سه روستا، قروه دو روستا، بیجار ۱۵ روستا، کامیاران یک روستا، سروآباد چهار روستا، مریوان هفت روستا و سقز ۱۰ روستا در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این طرح ۵۰۵ کیلومتر خط انتقال آب، ۲۶۴ کیلومتر شبکه آبرسانی، ۹۳ باب مخزن به ظرفیت ۱۳ هزار و ۴۱۰ مترمکعب، ۵۸ ایستگاه پمپاژ و بهسازی ۳۵ دهنه چشمه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در طرح جهاد آبرسانی در مجموع ۶۷ هزار نفر در ۱۶۹ روستا از آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار بهره‌مند می‌شوند، گفت: پس از اجرای کامل طرح، شاخص بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از ۷۶ درصد فعلی به ۸۰ درصد خواهد رسید.

کد خبر 712912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.