بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج گفت: باید بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد تا همشهریان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به ساخت‌وساز مجاز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، جبار زندی شامگاه امروز _دوشنبه بیست‌وهفتم آذر_ در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای شهر و مدیران حوزه درآمد مناطق شهرداری در راستای بررسی لایحه پیشنهادی عوارض ۱۴۰۳ شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: لایحه عوارض محلی شهرداری‌ها یکی از مهمترین حوزه درآمدی این مجموعه به حساب می‌آید که امیدواریم تصمیماتی که در این خصوص وضع می‌شود به نفع توسعه شهر باشد.

وی به لایحه عوارض ۱۴۰۲ شهرداری اشاره کرد و افزود: بدون شک هر تصمیمی که گرفته می‌شود دارای نقاط قوت و ضعفی است اما رویه شورای شهر در بستن لایحه ۱۴۰۳ شهرداری بر این پایه استوار است که با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران، انبوه‌سازان، اصناف و در نظر گرفتن اقتصاد مردم بتوانیم پویایی را در شهر و شهرداری ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری می‌تواند در این روزهای آغازین بررسی لایحه عوارضی ۱۴۰۳ به‌طور شفاف و کامل دفاعیات خود را از این لایحه ارائه کند و در نهایت شورای شهر نیز با بررسی‌های کارشناسی، تصمیم نهایی خود را اعلام می‌کند.

زندی ادامه داد: خواسته شورای شهر کاهش میزان درآمدهای شهرداری نیست زیرا هرچقدر درآمد شهرداری بیشتر باشد امکان ارائه خدمات‌دهی بهتر به همشهریان بیشتر است اما اعضای شورای شهر به عنوان نمایندگان مردم در این پارلمان محلی باید تصمیماتی اتخاذ کنند که در وهله اول همشهریان بتوانند به راحتی اقدام به اخذ پروانه ساختمانی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیل در روند اداری بازسازی بافت‌های فرسوده شهر نیز تاکید کرد و گفت: باید بسته‌های تشویقی برای بافت‌های فرسوده افزایش یابد تا همشهریان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به ساخت‌وساز مجاز کنند و از این طریق هم می‌توان از بلاهای طبیعی تا حد قابل توجهی جلوگیری به عمل آورد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج خاطرنشان کرد: باید لایحه عوارض سال ۱۴۰۳ شهرداری سنندج به این سمت هدایت شود که اگر شهروندی بعد مدت‌ها بخواهد سرپناهی برای خود بسازد محدودیتی نداشته باشد و بتوانیم کمک حال آنها باشیم.

کد خبر 712904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.