انجام آمار برداری درختان کرمانشاه با استفاده از  سیستم جی.آی.اس

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه گفت: سال‌ها قبل پلاک کوبی درختان شهر کرمانشاه به صورت سنتی و آلومینیومی انجام شد که پس از مدتی اغلب پلاک ها به سرقت رفت و همین موضوع باعث شد اطلاعات مربوط به هر اصله درخت هم از دسترس خارج شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کامجو غلامی امروز دوشنبه _ بیست و هفتم آذر، با اشاره به اینکه هم اکنون روش‌های جدیدتری برای جمع‌آوری اطلاعات درختان وجود دارد، اظهار کرد: طبق آخرین تصمیمات اخذ شده و با تاکید شهردار کرمانشاه قرار است شناسنامه درختان به روش جی. آی. اس تهیه شود.

وی افزود: در صورت پیشرفت به موقع برنامه ریزی‌های، کار در بازه زمانی یازده ماهه و توسط ٢ شرکت اجرا می‌شود.

رئیس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: اعتبار اجرای این طرح در مرحله اول حداقل سه میلیارد تومان است و در روش جی. آی. اس اطلاعات مربوط به درختان توسط عکس برداری‌های هوایی و فعالیت میدانی نیروها جمع آوری می‌شود.

وی گفت: برای حفظ و احیای فضای سبز به ویژه جلوگیری از قطع درختان در کنار اقدامات شهرداری نیازمند همکاری مردم نیز هستیم چرا که دیده می‌شود برخی از آپارتمان سازها برای اینکه نمای ساخت و سازشان بهتر دیده شود اقدام به از بین بردن درختان مقابل آپارتمان می‌کنند.

غلامی عنوان کرد: برخی از شرکت‌ها و یا مغازه داران نیز گاهی به خاطر نصب تابلوهای تبلیغاتی موجب قطع و یا آسیب به درختان می‌شوند که این موضوع ناراحت کننده است.

وی تشریح کرد: درختان فواید بسیاری برای محیط زیست دارند و قطع هر درخت و یا از بین رفتن آن به معنی آسیب به انسان و محل زندگی او است.

رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به اینکه در شهرداری کمیسیونی با عنوان حفظ و گسترش فضای سبز وجود دارد گفت: حفظ درختان و جلوگیری از قطع بی دلیل آن‌ها و صدور مجوز برای قطع درختانی که خطر جانی یا مالی به دنبال دارند از فعالیت‌های این کمیسیون است.

وی عنوان کرد: هر چند زمانی که درختی به علت حادثه ساز بودن قطع شود شهرداری همان منطقه موظف است چندین اصله درخت را غرس کند.

غلامی ادامه داد: مساحت فضای سبز شهر کرمانشاه حدود یک هزار و ۶۶ هکتار است و چندین پارک در مناطق هشت گانه در حال احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها میزان فضای سبز افزایش می‌یابد.

وی در خصوص سرانه فضای سبز اضافه کرد: استاندارد سرانه در هر شهری متفاوت است به گونه‌ای که هر چه آلودگی هوا بیشتر باشد سرانه هم بیشتر خواهد بود.

رئیس سازمان سیما و منظر شهری شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای سبز در کرمانشاه ١٠ متر و ۵۵ سانتیمتر مربع است، گفت: سرانه تا پایان سال به یازده متر مربع می‌رسد.

کد خبر 712903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.