خطر بیکاری ۲۰۰ کارگر در کهگیلویه و بویراحمد به صورت موقت رفع شد

معاون قضایی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از رفع مشکل کارخانه تولید شمش‌های فولادی در بویراحمد به صورت موقت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، عیسی حسنی روز _دوشنبه، بیست و هفتم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور جلوگیری از تعطیلی شرکت صنعتی تولید کننده شمش‌های فولادی و آهن و احتمال بیکاری کارگران جلسه فوق‌العاده ستاد حقوق قضائی رفع موانع تولید و امنیت اقتصادی در دادگستری استان برگزار شد.

وی از مصوبات این ستاد در حمایت از رونق تولید و اشتغال این واحد تولیدی خبر داد و افزود: از آنجا که رسیدگی به مشکلات این واحد صنعتی تولیدی از تعطیلی و بیکار شدن کارگران جلوگیری می‌کرد، رئیس کل دادگستری استان به لحاظ اهمیت موضوع دستور دادند، نشست برگزار شود.

معاون قضائی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد و دبیر کارگروه قضائی ستاد رفع موانع تولید استان افزود: به همین منظور نشستی با حضور مدیر کل بازرسی استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و مدیرعامل شرکت پخش نفتی و رئیس اتاق بازرگانی استان برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای هر یک از اعضای این نشست مواردی مصوب شد که در فرصت مقتضی پیگیری و به این ستاد در دادگستری استان اعلام نمایند.

حسنی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شرکت «جانیار سگال» تولید کننده شمش‌های فولادی و آهن، هم‌اکنون با ۲۰۰ نفر پرسنل فعال است، اما به دلیل سلسله اختلاف قبلی مالکین، هنوز پروانه به نام این شرکت صادر نشده‌است.

وی افزود: با توجه به نبود مواد اولیه آهن اسفنجی و نیز سوخت لازم و عدم امکان استفاده از پروانه بویر صنعت، جهت همکاری با شرکت بهره‌بردار مذکور از طریق بورس و شرکت پخش فراورده‌های نفتی اعلام، تا حداکثر شش ماه واحد مذکور مورد حمایت قرار گرفته و از تعطیلی و بیکار شدن کارگران جلوگیری شود.

معاون قضائی دادگستری استان کهگیلویه وو بویراحمد گفت: در این مدت شرکت مزبور به منظور بهره‌برداری از مزایای بورسی و سوخت موظف است به صورت مستقل مبادرت به اخذ پروانه کند.

کد خبر 712875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.