کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فروش لباس / کاربران هوشیار باشند

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف پرونده کلاهبرداری اینترنتی به ارزش ۹۰ میلیون ریال و شناسایی فرد کلاهبردار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی مراجعه شهروندی به این پلیس و اعلام شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، بررسی موضوع و شناسایی متهم در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته در یکی از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی اقدام به سفارش پوشاک و مبلغ ۹۰ میلیون ریال نیز به حساب فروشنده واریز کرده که پس از واریز وجه، مدیر کانال مربوطه دیگر پاسخگوی وی نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تصریح کرد: در نهایت با انجام اقدامات تخصصی، شخص کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی با مرجع قضائی وجوه پرداختی شاکی به حساب وی بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: صفحات و کانال‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای خرید کالا نیست و در این کانال‌ها، هیچ ضمانتی برای اصالت فروشگاه و کالاها وجود ندارد که لازم است کاربران دقت کافی را در این زمینه داشته باشند و از فروشگاه‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیکی خریدهای خود را انجام دهند.

سرهنگ مرتضوی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir یا با تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

کد خبر 712870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.