احداث شبکه توزیع آب آبیاری فضای سبز در خیابان شهدای صفه

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: اقدامات مهمی از جمله احداث شبکه توزیع آب آبیاری فضای سبز در خیابان شهدای صفه برای بهبود و بهینه‌سازی سیستم آبیاری فضای سبز این منطقه صورت گرفته است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه حفاظت و استفاده بهینه از منابع آب از اصول توسعه پایدار محسوب می‌شود، اظهار کرد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر به‌ویژه سال جاری، موضوع کم‌آبی و کاهش نزولات آسمانی است که موجب کاهش و از بین‌رفتن سرانه فضای سبز در شهرها شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات مهمی از جمله احداث شبکه توزیع آب آبیاری فضای سبز در خیابان شهدای صفه برای بهبود و بهینه‌سازی سیستم آبیاری فضای سبز منطقه پنج شهرداری اصفهان صورت گرفته است، افزود: حفاظت از درختان و فضای سبز شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی، امری حیاتی و ضروری است که هرگونه کوتاهی و قصور در این خصوص، اجحاف بزرگی به آیندگان و آسیب رساندن به سلامت جامعه تلقی خواهد شد و زیست‌پذیری شهرها را نیز به مخاطره می‌اندازد.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با اشاره به طول لوله ۱۴۷۵ متر و فشار ۱۰ اتمسفر از جنس پلی‌اتیلن و به قطر ۱۶۰ میلی‌متر، به‌عنوان ویژگی‌های این پروژه ادامه داد: طی احداث آن حدود ۶۵۰ مترمکعب خاک‌برداری شده و ۳۵۰ متر مکعب آسفالت برداشته شده است.

کارگر تصریح کرد: درختان و فضای سبز شهری به‌عنوان یکی از نمادهای برجسته سبزینگی و سرزندگی از جایگاه و اهمیت بالایی در احیا و صیانت از حریم منابع طبیعی برخوردار بوده و کاشت و حفاظت از آن، در تمام ابعاد موجب پاسداری از میراثی ملی است.

کد خبر 712831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.