خدمات کاشت حلزون تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: خدمات کاشت حلزون تحت پوشش صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان، محمد رضا جیریایی اظهار کرد: در گام اول قبل از کاشت، ابتدا بیمار نشان کم شنوایی شدید یا عمیق را دریافت و تمام خدمات قبل از عمل شامل توانبخشی، گفتار درمانی و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه گام دوم کاشت حلزون است، افزود: بیماری که کم شنوایی شدید یا عمیق دارد و بررسی رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه به درمان کمک شنیداری در بازه زمانی معین پاسخ نداده با رعایت سایر ضوابط به صورت اورژانسی نیازمند درمان پیشرفته کاشت حلزون است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی خاطرنشان کرد: نشان جراحی کاشت حلزون را دریافت و این خدمت را با پوشش ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی از محل صندوق صعب‌العلاج دریافت می‌کند و این خدمت تنها در بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی قابل پرداخت است‌.

جیریایی ادامه داد: گام بعدی یا سوم، پیگیری پس از عمل جراحی کاشت حلزون است که بیمار در این مرحله پس از کاشت حلزون را دریافت و تمام خدمات پیگیری از جمله توانبخشی، گفتار درمانی، معاینات و ویزیت را به صورت رایگان دریافت می‌کند.

وی اضافه کرد: پس از ۱۰ سال از کاشت حلزون در صورتی که پروتز بیمار نیاز به تعویض داشته باشد در فرایندی این پروتز را دریافت و صندوق صعب‌العلاج آن را تا سقف ۱۵ میلیون تومان تقبل می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: تمام هزینه‌های مربوط به نگهداری، پشتیبانی و تنظیمات این پروتز نیز از محل صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج قابل پرداخت بوده و بابت آن تا سقف ۱۰ میلیون تومان در سال با ارائه فاکتور معتبر قابل پرداخت است.

جیریایی افزود: بیمه شدگانی مشمول دریافت خدمات کاشت حلزون هستند که در صندوق صعب‌العلاج نشان‌دار و بر اساس رأی کمیسیون شنوایی دانشگاه با رعایت سایر ضوابط و شروط سنی، کاندید کاشت حلزون باشند.

کد خبر 712814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.