ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول آغاز می‌شود

استاندار گلستان با اشاره به ضرورت مشکل ناترازی برق گلستان گفت: بهره‌برداری به‌موقع از پروژه سیکل ترکیبی نیروگاه برق علی‌آبادکتول، مشکل تامین برق این استان را رفع خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان و به نقل از روابط‌عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه اظهار کرد: دولت برای استان گلستان ایجاد ۲۵۰ نیروگاه کوچک‌مقیاس را هدف‌گذاری کرده است.

وی افزود: این نیروگاه‌ها از سوی بخش خصوصی با کمک بنیاد مستضعفان و جانبازان و شرکت آذرخش تا پایان سال ۱۴۰۴ احداث خواهد شد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: این طرح در دوران ساخت برای ۷۰۰ نفر شغل مستقیم و برای ۳۰۰ نفر شغل غیرمستقیم را به همراه دارد و در دوران بهره‌برداری نیز برای ۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

زنگانه با تاکید بر اینکه گلستان پس از پایان این پروژه در تولید برق خودکفا می‌شود، تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا، بهبود محیط‌زیست و صرفه‌جویی در سوخت از جمله دستاوردهای دولت در اجرای این پروژه است.

وی اضافه کرد: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی علی‌آباد کتول فواید دیگری نیز دارد که می‌توان به افزایش درآمد گلستان، رشد بخش حمل‌ونقل و صنعت اشاره کرد.

از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون هشت هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار توسط دولت به حوزه تقویت زیرساخت‌های توزیع برق استان تزریق شده است.

کد خبر 712802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.