اجرای پروژه‌های محرک توسعه در شرق مشهد

شهردار مشهد گفت: نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان توسعه به سمت شرق است تا شهر با نگاهی کارشناسانه توسعه پیدا کند که هدف از آن رفع مشکلات حاشیه شهر و جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی است، در همین راستا اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این محدوده در دستور کار قرار دارد.

محمدرضا قلندرشریف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مشهد اظهار کرد: ماه گذشته پروژه احداث بوستان ۷۳ هکتاری کرامت را در محدوده شهرک شهید رجایی کلنگ‌زنی کردیم که فاز نخست این طرح به‌سرعت در حال اجرا است و فاز دوم و سوم آن نیز تا پایان سال جاری آغاز خواهد شد و اینگونه پروژه‌ها برای حاشیه شهر زیاد پیش‌بینی شده است.

وی افزود: نگاه مدیریت شهری و مدیریت استان توسعه به سمت شرق است تا شهر با نگاهی کارشناسانه توسعه پیدا کند که هدف از آن رفع مشکلات حاشیه شهر و جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی است، در همین راستا اجرای پروژه‌های محرک توسعه در این محدوده در دستور کار قرار دارد.

شهردار مشهد با اشاره به پروژه‌های عمرانی جدید شهرداری خاطرنشان کرد: در حوزه اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی تعداد زیادی پروژه تعریف شده است و در دستور کار قرار دارد که از جمله آن می‌توان به پروژه احداث آزادراه مشهد-چناران تا فرمانیه و پروژه رینگ ۲۴ متری شهرک شهید باهنر که اکنون آماده اجرا است، اشاره کرد.

قلندرشریف اضافه کرد: پس از تملک عملیات اجرایی آن‌ها در سال جاری آغاز خواهد شد و در کنار این دو پروژه بزرگ طرح‌های پل سوم تقاطع روگذر خیام و پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید فهمیده نیز در مرحله انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) قرار دارد و عملیات اجرایی این دو پروژه نیز سال جاری به روش سگمنتال آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های در حال اجرا طرح تعریض پل دهرود است که اکنون با رفع معارضات، عملیات احداث شمع و ستون آن در حال انجام است، قرار بود این پروژه تا آخر سال آماده بهره‌برداری شود و تلاشمان این است که این پروژه ۲۲ بهمن افتتاح شود.

شهردار مشهد با اشاره به تخفیف ساخت‌وساز در کلان‌شهر مشهد تاکید کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد، در عمل پرونده تخفیف ۲۵ درصدی تا پایان آذر بسته خواهد شد.

قلندرشریف تاکید کرد: بر مبنای مصوبه جدید شورای اسلامی شهر مشهد، تخفیف در پرداخت نقدی به صورت پلکانی از یکم دی تا بیست‌وسوم بهمن به ۱۸ درصد، از بیست‌وچهارم بهمن تا هفدهم اسفند به ۱۶ درصد و از هجدهم اسفند تا پایان سال جاری به ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: بسته‌های تشویقی و طرح تخفیف ۲۵ درصد ساخت‌وساز فرصت مناسبی است که در اختیار شهروندان و سرمایه‌گذاران قرار گرفته است و به شهروندان پیشنهاد می‌کنم که از این شرایط ویژه بهترین بهره‌برداری را داشته باشند.

کد خبر 712754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.