تخصیص ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راهداری در بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از تخصیص دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های راهداری استان خبر داد و گفت: ۱۶۹ پروژه راهداری در سطح استان بوشهر در دست اجرا است که بخشی از آن‌ها دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عبدالکریم اخترشناس با بیان اینکه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نگهداری و حفاظت از راه‌های مواصلاتی برعهده دارد، اظهار کرد: ساخت راه‌های روستایی نیز بر عهده این مجموعه است و نظارت بر پایانه بار و مسافر یکی دیگر از مأموریت‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است.

وی با اشاره به ساخت و راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی بین جاده‌ای تصریح کرد: ۲۸ مجتمع خدمات رفاهی بین جاده‌ای در استان بوشهر در حال بهره‌برداری و ۳۰ طرح دیگر در حال استعلام و ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر از اجرای طرح‌های راهداری خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری در حوزه راهداری ۱۶۹ طرح در حال اجرا است.

اخترشناس با اشاره به اعتبارات تخصیص‌یافته به اجرای پروژه‌های راهداری تاکید کرد: تمام اعتبارات طرح‌های راهداری دو هزار میلیارد تومان است که از محل اعتبارات استانی، ملی و مصوبات سفر رئیس‌جمهور تأمین شده است.

وی یکی از طرح‌های مهم راهداری را جاده باغان به سرچشمه در شهرستان جم دانست و بیان کرد: جاده باغان به سرچشمه به طول ۱۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن ۱۵ سال پیش آغاز و سپس متوقف شد و در دولت سیزدهم دوباره ساخت آن آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر جاده هشت کیلومتری روستایی چریف عسلویه را از دیگر طرح‌ها دانست و تاکید کرد: پیچ جاشک در محور شهرستان دیر از دیگر طرح‌هایی است که مرحله نخست آن به طول سه کیلومتر در دهه فجر سال جاری افتتاح می‌شود.

اخترشناس با اشاره به آغاز ساخت پل درودگاه دشتستان در دهه فجر سال جاری گفت: محور ورودی جم به فیروزآباد با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومان یکی دیگر از طرح‌ها است.

وی اصلاح پیچ جاده پرحادثه تحت عنوان مخازن در محور کنگان را از مصوبات دانست و افزود: لایروبی بیش از هزار و ۸۴۰ دستگاه پل و ۱۴ هزار دهانه پل از دیگر برنامه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر است.

کد خبر 712749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.