تملک ۳۰ هزار مترمربع زمین برای ساخت محوطه دپو متروی قم

مدیر منطقه شش شهرداری قم از تملک ۳۰ هزار مترمربع زمین برای دپوی فاز نخست متروی قم در این منطقه خبر داد.

احمد ترکمن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به تملک زمین برای ساخت ایستگاه مترو در منطقه، اظهار کرد: تملک ایستگاه مترو قلعه کامکار، میدان کشاورز، چهارراه معصومیه و ایستگاه ولیعصر چهار ایستگاه واقع‌شده در منطقه است که درمجموع بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و تا امروز ۳۰ هزار مترمربع برای محوطه دپو مترو تملک شده است.

وی برنامه منطقه برای تملک پارکینگ را نیز در مرحله بازنگری عنوان کرد و گفت: هنوز برنامه دقیقی به منطقه در مورد تملک پارکینگ ابلاغ نشده و این موضوع در مرحله بازنگری و بررسی نهایی است.

اجرای ۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری آب خام

مدیر منطقه شش شهرداری قم با اشاره به حذف آبیاری تانکری در نگهداری از فضای سبز، تصریح کرد: تفکیک آب و حذف ماشین‌ها و تانکرها در آبیاری فضای سبز و استفاده از آب خام از مسائلی است که طی چند سال گذشته در شهرداری قم به‌صورت جدی دنبال شده است.

ترکمن با بیان اینکه ۲۴ کیلومتر لوله‌گذاری سال گذشته در منطقه انجام شده است، گفت: امسال نیز پنج کیلومتر لوله‌گذاری شبکه آب خام در منطقه اجرا شده است و ما کمترین استفاده از آب شرب را نسبت به سایر مناطق در فضای سبز داریم.

وی ادامه داد: بوستان نبوت مخزن آب دارد و تمام رفیوژهای وسط خیابان‌ها از چاه‌های شهرداری آبیاری شده و نگرش‌ها در استفاده از آب خام توسعه‌ای است.

کد خبر 712732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.