نوسازی تاکسی های شهر نیاز به تسهیلات ویژه وحمایت دولت دارد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تاکسیرانی یک بخش خصوصی است ونوسازی تاکسی های شهر نیاز به تسهیلات ویژه وحمایت دولت دارد.

سید وحید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی، اظهارکرد: در شرایط حاضر به دلیل اینکه هزینه حمل و نقل خصوصی گران شده استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی مورد استقبال قرار گرفته است.

وی افزود: بیش از ۸۰ هزار تراکنش روزانه در یک شهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت یک آمار قابل توجه در استفاده از حمل و نقل عمومی است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه در سال جاری با برنامه‌ریزی صورت گرفته ۷۰ دستگاه ون خریداری و به سیستم حمل و نقل ملحق شد تصریح کرد: این اقدامات برای یک شهر با هوای آلوده می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

میرنظامی افزود: در شرایط حاضر ۴۰ دستگاه از اتوبوس هنوز تحویل داده نشده است و در صورت نهایی شدن تزریق این تعداد اتوبوس می‌توان امیدوار بود که یک تعادلی در سیستم حمل و نقل عمومی ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد کارشناسی، میزان نیاز حمل و نقل عمومی کلانشهر اراک ۶۰ دستگاه دیگراست، در صورتی که شرایط و اعتبارات مهیا باشد نیاز سیستم حمل و نقل عمومی اراک برطرف خواهد شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک درباره موضوع هوشمندسازی سامانه حمل و نقل عمومی هم اظهارکرد: در حال حاضر این سامانه در چند شهر کشور وجود دارد.

امکان استفاده از سامانه مهتا با یک اپلیکیشن بر روی گوشی‌های موبایل وجود دارد

میرنظامی افزود: امکان استفاده از سامانه مهتا با یک اپلیکیشن بر روی گوشی‌های موبایل وجود دارد که مدت سفر، لحظه انتظار برای وسیله نقلیه و طول سفر به صورت لحظه‌ای نشان داده می‌شود و برای شهروندان این امکان را فراهم می‌کند تا مدیریت زمان برای سفر خود را داشته باشند.

وی ادامه داد: تأخیرهای سرویس حمل و نقل عمومی در مسیرهایی که فاصله بیشتری از مرکز شهر دارند و زمان انتظار برای حضور اتوبوس زیاد است واین به دلیل محدودیت در تعداد اتوبوس است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: مبلغ مورد نیاز برای خریداری اتوبوس‌ها به صورت کامل به حساب شرکت عقاب افشان واریز شده است.

میرنظامی با بیان اینکه این شرکت ظرفیت تولیدی محدودی دارد اضافه کرد: از آنجایی که سایر استان‌ها و شهرهای کشور هم تقاضای خرید اتوبوس دارند، این موضوع سبب شده ما در صف انتظار قرار گیریم.

وی تصریح کرد: در صورتی که ۴۰ دستگاه باقیمانده تحویل داده شود، در سال آینده ما پیش بینی لازم برای خرید ۶۰ دستگاه را انجام می‌دهیم و با این اقدام، زمان انتظار برای اتوبوس در مسیرهای طولانی هم کاهش خواهد یافت.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر اراک درباره نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر اراک هم گفت: بخش تاکسیرانی خصوصی است ونوسازی این بخش به حمایت دولت در زمینه تسهیلات و شرایط ویژه نیاز دارد.

میرنظامی افزود: با توجه به آلایندگی هوای شهر اراک، اگر دولت و استانداری مرکزی اهتمام لازم را در این خصوص داشته باشند و مشوق‌هایی را در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی مد نظر قرار دهند، می‌توانیم تاکسی‌های فرسوده را جمع آوری و بخشی از آلودگی هوای کلانشهر را ساماندهی کنیم.

وی گفت: در جلسه آینده در راستای قانون هوای پاک در کنار طرح جامع ترافیکی شهر می‌خواهیم موضوع کیفیت بنزین عرضه شده در جایگاه‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و دستگاه‌های متولی ومحیط زیستی هم باید اهتمام بیشتری دراین خصوص داشته باشند.

کد خبر 712656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.