مدارس اصفهان فردا دوشنبه ۲۷ آذر باز است

آخرین اخبار تعطیلی مدارس اصفهان برای روز دوشنبه توسط مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، منصور شیشه‌فروش با اشاره به تشکیل نخستین جلسه قرارگاه مقابله با آلودگی هوای استان و استمرار جلسات کارگروه هماهنگی شرایط اضطرار آلودگی هوای استان، در خصوص مصوبات این کارگروه، اظهار کرد: باتوجه به شرایط وارونگی دما، سکون و پایداری جو و اعلام هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی از فردا بیست‌وهفتم آذر، تأمین گاز برای صنایع بزرگ استان محدود خواهد شد.

وی ادامه داد: این محدودیت شامل کارخانه‌های ذوب‌آهن و فولاد مبارکه می‌شود تا در روزهای آینده با کاهش فعالیت، بخش‌های مختلف مجموعه‌های خود را وارد فاز تعمیرات کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ضمن تأکید بر عدم استفاده از مازوت در صنایع، بیان کرد: نیروگاه شهید منتظری با ۳۵ درصد ظرفیت و نیروگاه اصفهان نیز با ۵۵ درصد ظرفیت و با استفاده از سوخت گاز فعالیت می‌کنند.

وی تأکید کرد: طبق گزارش اداره کل محیط زیست استان، در شعاع ۵۰ کیلومتری اصفهان هیچ گونه مصرف مازوت گزارش نشده است.

شیشه‌فروش ادامه داد: از فردا هرگونه عملیاتی که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، از جمله خاکبرداری، بتن‌ریزی، سوزاندن بقایای گیاهی و … ممنوع است و با متخلفان برخورد خواهد شد، همچنین هرگونه آتش زدن بقایای گیاهی در پارک‌های اصفهان از جمله ناژوان و در شهرستان‌ها از جمله در شهرستان‌های لنجان، فلاورجان، مبارکه و … ممنوع است.

وی گفت: طرح محدودیت زوج و فرد نیز از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۳:۰۰ و ۱۶:۰۰ تا ۲۱:۰۰ اعمال خواهد شد و پلیس راهنمایی و رانندگی نیز با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد خواهد کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان متذکر شد: ضروری است زنگ ورزش و صبحگاه مدارس در فضای باز انجام نشود و اردوهای دانش‌آموزی لغو شود، همچنین به همه افراد توصیه می‌شود، ضمن کاهش تردد از ورزش همگانی در فضای باز خودداری کنند، رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از ماسک نیز ضروری است.

وی اظهار کرد: به ۴۳۰ واحدی که در شعاع ۵۰ کیلومتری هستند ابلاغ شد فعالیت خود را کاهش دهند و شهرداری‌ها مکلف هستند ناوگان حمل و نقل عمومی را تقویت کنند و با هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلاینده‌ها شود قاطعانه برخورد کنند، سه‌شنبه و چهارشنبه با عبور موج ناپایدار غلظت آلاینده‌ها کاهش می‌یابد.

شیشه فروش ادامه داد: از ابتدای آبان ماه تاکنون ۲ هزار پایش روزانه و ۷۹۰ پایش شبانه توسط تیم‌های گشت و بازرسی از واحدهای صنعتی و صنفی انجام شده است، ۶۰۰ واحد اخطار دریافت کردند، ۴۵ واحد توسط مراجع قضائی پیگیری و ۲۶۲ واحد متخلف نیز پلمب شدند.

کد خبر 712636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا باید تعطیل میشد ما از خونه بیرون میریم گلو درد میگیریم هوا واقعا بده.
  • کسزا IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    بسیار عالی
  • یک مادر US ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    این آقای شیشه فروش بنظرم باید یکم اطلاعاتش رو ببره بالا اولک شاخص آلودگی هوا بالاست ۱۶۵ عدد بسیار بدی ومن کاری به ی سری والدین بی توجه ندارم گار به بچه ها دارم که تو این شرایط آلودگی ساعت بیشتری بیرون از منزل هستن ماکه توذاب و هوای خوب بزرگ شدیم اینه وضع حالمون
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    تمامی مدارس شهر اصفهان مجازی شد 🔹با استمرار پایش های کمیته شرایط اضطرار آلودگی هوا و تغییر سطح هشدار سازمان هواشناسی از زرد به نارنجی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از غیرحضوری شدن آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش شهر اصفهان و ۹ منطقه آموزش و پرورش استان خبر داد.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    1 0
    سلام تو رو خدا اینقدر مدارس رو تعطیل نکنید بچه ها مون بیسواد بار میان اگه قراره مجازی باشه خودمون باهاشون کار کنیم پس دیگه حقوق اضافه چرا میدید به معلم ها بابا ما از معلم ها بیشتر اذیت میشیم بار درس وکتاب رو دوش ما افتاده بسه دیگه
    • Mahdi IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
      0 0
      خب پس میگین توی این آلودگی بریم مدرسه؟ اگه مشکلی دارین برای بچه تون معلم خصوصی بگیرین