مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه مجالس عزاداری اهل‌بیت (ع)، پربرکت‌ترین اجتماع مؤمنین است، گفت: قیام امام حسین (ع) را در بیش از ۱۴ قرن گذشته، همین مجالس برافراشته نگه‌داشته و به یک حرکت جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امروز یکشنبه _ بیست و ششم آذرماه با حضور در آئین تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرای اطهر (س) و بزرگ‌شمردن برکات برپایی مجالس عزاداری اهل‌بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار (ع) بیان کرد: مؤمنین باید اجتماع کنند و امر امامت و ولایت ائمه اطهار (ع) را احیا کنند. پرچم قیام امام حسین (ع) را در بیش از ۱۴ قرن گذشته، همین مجالس برافراشته نگه‌داشته و به یک حرکت جهانی و بین‌المللی تبدیل کرده است. چنانچه که در روز عاشورا حتی در پایتخت شیطان بزرگ هم مجالس عزاداری برپاست.

وی اضافه کرد: آنچه که توانسته جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت (ع) و به‌طور کلی دنیا اسلام را مشتاق و محب اهل بیت (ع) کند، همین مجالس عزاداری است. این مجالس، مجالس کسب معرفت نسبت به جایگاه و مقام و منزلت معصومین (ع) است.

امام جمعه کرمانشاه با مروری بر اهمیت کسب که معرفت نسبت به اولیای الهی، اظهار داشت: کسی که حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)، ائمه اطهار (ع) و حضرت فاطمه معصومه (سلام‌الله‌علیها) را در حالی زیارت کند که نسبت‌به حق آن بزرگواران بر مردم و جایگاه آنان نزد خدا معرفت داشته باشد، بهشت را تصاحب کرده است و این مجالس کلاس درس معرفت نسبت به خدا، کتاب و دین خدا و اولیای الهی است.

وی بااشاره‌به اهمیت ابراز محبت و عرض مودت به اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار (ع)، عنوان کرد: مجلس عزای اهل بیت و ائمه اطهار (ع) محل اظهار محبت و مودت به نورهای عالم خلقت است و عرض ادب جمعی به‌محضر حضرت برکات فراوانی دارد.

حجت الاسلام غفوری با تأکید بر لزوم موضع‌گیری مؤمنان تصریح کرد: در زیارت‌ها به ما توصیه شده است که شیعه باید موضعش هم در مقابل نسبتی که با ائمه اطهار (علیهم‌السلام) دارد و هم در برابر مخالفان و معاندان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشخص باشد، کمااینکه موضع‌گیری شیعیان در زیارت عاشورا و زیارت جامعه کبیره به‌وضوح مشخص شده است.

وی با ذکر این نکته که اقامه مجلس عزا با حضور فرزندان شهید حضرت زهرا (س) توفیقی مضاعف است، خاطرنشان کرد: اگر بگوییم که اولین شهیده‌ی گمنام عالم حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها) است، گزاف نگفته‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، خطاب به حضرت صدیقه طاهره (س) بیان کرد: ما امروز درحالی‌که مؤمن به عصمت و ولایت کبرای شما، رسالت حضرت رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) هستیم، با ایمان به حق شفاعت شما، هدایتتان در دنیا و شفاعتتان در آخرت را تمنا می‌کنیم که شامل حال ما و فرزندان ما و نسل‌های بعد از ما تا قیام قیامت شود و نسل ما، نسل سعادتمند به‌برکت ولایت شما باشد

کد خبر 712629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.