تدفین شهدای گمنام قم در بوستان شهری

شهردار قم گفت: از مجموع شش شهید گمنام که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان قم تشییع و تدفین شدند، پنج شهید در پنج بوستان شهری آرام گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم تشییع شش شهید گمنام دفاع مقدس امروز-یکشنبه بیست و ششم آذر- در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با حضور مردم مؤمن و انقلابی قم برگزار شد.

این شش شهید سر افراز دوران دفاع مقدس در پنج بوستان شهر قم دفن شدند. مردم شریف قم در مراسم باشکوهی این شهدا را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) همراه با عزاداری و روضه برای حضرت زهرا (س) بدرقه کردند.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آماده سازی پنج بوستان شهری در قم برای تدفین این شهیدان گفت: از مجموع شش شهید گمنام که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان قم تشییع و تدفین شدند، پنج شهید در پنج بوستان شهری آرام گرفتند.

وی با بیان اینکه شهر قم عطرآگین حضور شهدا خواهد شد، افزود: مجموعه مدیریت شهری در این راستا برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام داده است که بتوانیم میزبانان خوبی از این شهدای والامقام باشیم.

شهردار قم با بیان اینکه بوستان‌های مناطق یک، دو، سه و شش میزبان پیکر مطهر شهدا است، تاکید کرد: بوستان شهدای آذر در خیابان شهید دل آذر منطقه یک، بوستان گل‌ها در منطقه ۲، بوستان لاله در منطقه سه و بوستان‌های حافظ و شهریار منطقه شش برای دفن پنج شهید در نظر گرفته شده است.

محسن محرری، رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز حضور شهدا در بوستان‌ها را دارای خیر و برکات زیادی برای مردم و شهر دانست و اظهار کرد: مقبره هر یک از شهدا در بوستان‌ها باید به یک پایگاه فرهنگی در شهر تبدیل شود و محلی برای گردهمایی افراد حزب الهی و خانواده شهدا و کسانی که دغدغه‌مند هستند، باشد.

وی تصریح کرد: توسعه فضای سبز و بوستان‌های سطح شهر ظرفیت بزرگی را برای برنامه‌های فرهنگی ایجاد کرده که در کنار مقبره شهدا می‌تواند دغدغه نیروهای حزب الهی در حوزه فرهنگی را نیز برطرف کند و بستر مناسبی برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی شود.

کد خبر 712610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.