۱۵۲۰ تن محصول توسط کشاورزان یزدی تولید شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: یک‌هزار و ۵۲۰ تن محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای توسط کشاورزان یزدی تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، محمدعلی حاتمی‌زاده اظهار کرد: اراضی قابل کشت استان ۱۶۹ هزار و ۱۱۵ هکتار است، اما به دلیل کمبود آب سالانه فقط ۱۲۹ هزار و ۲۳۸ هکتار آن زیر کشت قرار می‌گیرد که از این سطح ۳۲ هزار و ۷۶۰ هکتار محصولات زراعی، ۹۲ هزار و ۴۴۳ هکتار به محصولات باغی و ۲ هزار هکتار نیز به گلخانه اختصاص دارد.

وی افزود: بهره‌برداران بخش کشاورزی استان که تعداد آن‌ها حدود ۸۷ هزار نفر می‌رسد، سالانه بخش قابل توجهی از نیاز استان را با وجود مشکلات آب و هوایی، نامتعارف بودن آب‌های کشاورزی، طبیعت سخت، طوفان و تبخیر بسیار زیاد تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: هرچه زمان به جلو می‌رود نیاز به مهندسی کردن کشاورزی در استان بیش از پیش ضروری تشخیص داده می‌شود.

حاتمی‌زاده اصلاح الگوی کشت را از مقوله‌های بسیار مهم در مباحث کشاورزی برشمرد و گفت که ضروری است که این موضوع مدنظر مسئولان و بهره‌برداران قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح ضمن حفظ تولیدات استان و افزایش بهره‌وری لزوم استفاده از روش‌های جایگزین با محصولات شور زیست و کم آب خواه، اجرای شیوه‌های نوین آبیاری، انتقال سطوح زیر کشت زراعی و باغی به گلخانه‌ها و سایبان‌ها، کشت حفاظتی و توسعه تناوب کشت با دانه‌های روغنی و حبوبات علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب و حفظ و نگهداری خاک، به تولید محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ادامه داد: در سال جاری نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ تن محصول گندم مازاد بر مصرف کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شد که نسبت به سال قبل افزایش پنج و نیم برابری در پی داشت، همچنین میزان هزار تن انواع بذرها مقاوم به خشکی و شوری مناسب با اراضی کشور تولید که علاوه بر مصرف داخل استان به استان‌های هم جوار و حتی غرب کشور برای کشت ارسال شده است.

به گزارش ایمنا، استان‌های سمنان، خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان، اصفهان، کرمانشاه و لرستان از استان‌هایی هستند که در سال جاری مقدار قابل توجهی از بذرهای مورد نیاز خود را از استان یزد خریداری کردند.

کد خبر 712526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.