کوین یامگا مطمئن‌ترین پنالتی‌زن تاریخ فوتبال ایران؟

کوین یامگا مهاجم فرانسوی تیم فوتبال استقلال با ۱۶+۱ گل‌زده از روی نقطه‌پنالتی در ۱۷ مرتبه تلاش خود، بهترین و مطمئن‌ترین پنالتی‌زن تاریخ فوتبال ایران در حال حاضر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های معوقه هفته پنجم فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی، مقابل دیدگان حدود ۴۶ هزار هوادار در برابر یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی یک بر یک رسیدند.

کوین یامگا تجربه گلزنی مقابل پرسپولیس را نداشت و امیدوار بود در اولین بازی که وی‌ای‌آر در فوتبال ایران استفاده می‌شود، این شانس را به دست بیاورد تا استقلال را با پنالتی خود به گل برساند که این اتفاق در لحظات پایانی دربی ۱۰۲ رخ داد و این ستاره فرانسوی توانست برای اولین بار تجربه گلزنی مقابل علیرضا بیرانوند را به دست بیاورد.

یامگا که به‌عنوان وینگ‌بک راست برای آبی‌ها به میدان رفته بود، در لحظات پایانی پنالتی اعلام شده روی آرش رضاوند برخلاف جهت بیرانوند، با شوت بغل پا به سمت راست فرستاد و گل ارزشمندی زد. جواد نکونام قبل از اینکه این بازیکن تیمش پنالتی به ثمر برساند، خوشحالی عجیبی داشت و انگار مطمئن بود که یامگا توپ را گل می‌کند.

کوین یامگا مطمئن‌ترین پنالتی‌زن تاریخ فوتبال ایران؟

ضمن اینکه کوین یامگا ستاره فرانسوی تیم فوتبال استقلال تهران در فصل جاری عنوان برترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را از آن خود کرده است؛

کوین یامگا (۲۰ گل)
شیخ دیاباته (۱۷ گل)
فابیو جانواریو (۷ گل)
گوران یرکوویچ (۶ گل)
جی‌لوید ساموئل، سرور جپاروف، آیاندا پاتوسی، مامه تیام (۴ گل)
جائلسون داسیلوا، پروپچیچ، جاسم کرار، رودی ژستد (۳ گل)
آگوستین گیلائوری، هوار محمد، ویسنته آرزه (۲ گل)
رافت قلی اف، سان جان اورسویچ، راجر فابریتسیو، بوبکر کبه، ولید علی، رینالدو کورزادو، رودریگو توزی، طارق همام، لئوناردو پادوانی (۱ گل)

کوین یامگا مطمئن‌ترین پنالتی‌زن تاریخ فوتبال ایران؟

ستاره فرانسوی استقلال طی دو سال‌ونیم گذشته رکورد ویژه‌ای در زدن ضربات پنالتی داشت و مقابل پرسپولیس شانزدهمین گل خود را با همین روش به ثمر رساند تا مطمئن‌ترین زننده پنالتی در تاریخ آبی‌ها باشد.

ایمان صادقی، حسین پورحمیدی، علیرضا حقیقی، حبیب فرعباسی، محسن فروزان، محمدرضا اخباری، محمدحسین اکبرمنادی، فرزین گروسیان، داوود نوشی‌صوفیانی، علیرضا جعفرپور و علیرضا بیرانوند دروازه‌بانانی هستند که از روی نقطه‌پنالتی مغلوب ستاره فرانسوی آبی‌ها شده‌اند.

یامگا بازیکن استقلال تا امروز ۱۷ بار پشت نقطه ‏پنالتی ایستاده و ۱۶ گل به ثمر رسانده است. یک پنالتی او که دفع شده بود هم در ریباند توسط خود وی وارد دروازه شد و می‌توان گفت رکورد کوین یامگا در ضربات پنالتی عملاً کامل و ۱۰۰ درصد بوده ‏است.

کد خبر 712501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.