خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: خرید و فروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن غیرقانونی و ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، محبوب حیدری عصر امروز شنبه_ بیست و پنجم آذر_در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با عنایت به اینکه طرح نهضت ملی مسکن با حمایت‌های دولت و با هدف خانه دار کردن فاقدین مسکن در حال انجام است متأسفانه عده‌ای دلال تلاش می‌کنند تا به صورت غیرقانونی امتیاز متقاضیان این طرح را داد و ستد کنند که این امر غیرقانونی و به ضرر متقاضیان مسکن است.

وی خاطر نشان کرد: امتیاز طرح نهضت ملی مسکن با نازل‌ترین قیمت بین ۱۷ تا ۲۳ میلیون تومان به فروش می‌رسد که این امر تخلف قانونی است چرا که دولت زمین این طرح را به صورت رایگان به متقاضیان واگذار کرده و با نرخ ۱۸ درصد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات به هر متقاضی پرداخت می‌کند.

دبیر شورای مسکن استان اردبیل افزود: ما به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن هشدار می‌دهیم که از خرید و فروش خودداری کرده و اجازه دهند تا این طرح با همکاری دولت و فاقدین مسکن، در مدت دو سال به مرحله اجرا و عملیاتی برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن تأمین شده و تا یک ماه آینده ۱۰ درصد باقیمانده نیز تأمین خواهد شد.

حیدری بیان کرد: ساخت ۱۸ هزار واحد مسکن در اردبیل و ۴ هزار و ۳۰۰ واحد در سایر شهرستان‌های اردبیل شروع شده که این پروژه‌ها در مدت دو سال قرار است تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: از مجموع ۱۱۸ هزار نفر متقاضی ثبت نام شده طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل شرایط ۴۲ هزار متقاضی به تائید نهایی رسید که از این تعداد تنها ۲۸ هزار و ۵۰۰ نفر اقدام به واریز وجه کرده اند.

حیدری ادامه داد: در شهرک شهید سلیمانی ۶۴۵ هکتار زمین اختصاص یافته تا ساخت ۱۵ هزار واحد را برای متقاضیان شاهد باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به رعایت اصول فنی در طراحی و اجرای این پروژه‌ها با همکاری نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: سعی کردیم تا پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به نام شهدا مزین کنیم که ۵۰۰ واحد از این واحدهای احداثی در طرح نهضت ملی تحویل خانواده‌ها شده است.

کد خبر 712495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.