تشکیل کارگروه‌های یازده‌گانه در مرکز پژوهش‌های شورای شهر خرم‌آباد

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر خرم‌آباد از تشکیل کارگروه‌های یازده‌گانه با تخصص‌های مختلف در این مرکز خبر داد و گفت: برای توسعه و پیشبرد اهداف خود در مرکز پژوهش‌ها، کارگروه‌ها را با سازمان‌های شهرداری منطبق خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان، یونس امرایی امروز _شنبه، بیست‌وپنجم آذر_ در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار کرد: کارگروه‌های معماری و شهرسازی، زیباسازی و منظر شهری، حقوق، منابع مالی و اقتصادی، حمل و نقل و ترافیک، فضای سبز و محیط زیست، فن‌آوری و مدیریت نوین شهری، توسعه، عمران و مناسب‌سازی محیط شهری، گردشگری و رفاه، خدمات، تأسیسات شهری و ایمنی، جوانان و ورزش از جمله کارگروه‌هایی است که برای توسعه و پیشبرد اهداف در مرکز پژوهش‌ها تشکیل خواهد شد.

وی افزود: در این راستا سازمان‌هایی که در شهرداری وجود دارد را با کارگروه‌ها منطبق خواهیم کرد، چون معتقدیم که این سازمان‌ها بال‌های شهرداری و مدیریت شهری هستند.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به این‌که دبیر این کارگروه‌ها رؤسای سازمان‌ها خواهند بود، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که محدودیتی برای اعضا نخواهیم داشت بنابراین اعضا می‌توانند از مجموعه مدیریت شهری یا خارج این مجموعه باشند.

امرایی به بحث افق ۱۴۱۴ شهرداری اشاره کرد و افزود: اقدامات مقدماتی این طرح انجام شده، اما نهایی نشده و فعلاً در حد ایده است، در نظر داریم به سمت تحقق ایده‌ها حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: در افق ۱۴۱۴ برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت وجود خواهد داشت و در این افق پیش‌بینی شده شهر خرم‌آباد باید به چه درجه‌ای برسد.

رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای شهر خرم‌آباد با اشاره به این‌که اهداف و برنامه‌های مرکز پژوهش‌ها در راستای کارهای پژوهشی صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: منعقد کردن تفاهم‌نامه‌ها با مراکز علمی و پژوهشی از جمله دانشگاه‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌ها از عمده اقدامات این مرکز است که سعی شده در تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های تخصصی در بحث عمران و شهرسازی، منعقد می‌شود، دانشگاه‌ها را به سمت مدیریت شهری سوق دهیم.

امرایی با بیان این‌که پژوهش به افراد یا مکان خاصی اختصاص ندارد و مأموریت ما در مرکز پژوهش‌ها حوزه مدیریت شهری است، گفت: به منظور تحقق این برنامه‌ها از متخصصین و غیر متخصصین دعوت می‌شود تا در امر پژوهش مشارکت داشته باشند، هم‌چنین مرکز پژوهش‌ها از نظرات کارشناسان و تمام افراد و آحاد جامعه و شهروندانی که به هر نوعی ایده دارند و در پیشبرد اهداف مدیریت شهری و ارائه هرچه بهتر خدمات شهری می‌تواند مثمر ثمر باشد، استقبال خواهد کرد.

کد خبر 712489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.