برخورد قاطع پلیس راه اصفهان با خودروهای شوتی

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به حوادثی که خودروهای شوتی برای دیگر خودروها ایجاد می‌کنند از برخورد قاطع با این خودروها در جاده‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی مولوی اظهار کرد: خودروهای سواری حامل کالای خارجی قاچاق که در اصطلاح به آنها خودروی شوتی می‌گویند با داشتن سرعت‌های غیرمجاز، لایی‌کشی، انحراف به چپ‌های ناگهانی و انجام حرکات مخاطره‌آمیز امنیت راه‌ها را به خطر می‌اندازند و از مهمترین عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده‌ها به شمار می‌روند.

وی با اشاره به حوادثی که خودروهای شوتی برای دیگر خودروها ایجاد می‌کنند، افزود: آخرین نمونه از این دست حوادث، تصادف یک دستگاه خودروی سواری شوتی با یک دستگاه خودروی سواری پژو آردی که روز پنجشنبه، بیست‌وسوم آذرماه، در محور کاشان _ قم رخ داد بود است که در این حادثه راننده این خودرو براثر شدت جراحات وارده در دم جان باخت و راننده خودروی سواری پژو آردی نیز مصدوم شد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان عنوان کرد: البته به دلیل وقوع این تصادف، یک دستگاه اتوبوس مسافربری و دو دستگاه خودروی سواری دیگر نیز با هم برخورد کردند که بر اثر آن تعدادی مجروح و روانه بیمارستان شدند، خودروها خسارت شدید دیدند و تردد در این محور برای ساعتی مختل شد.

وی تصریح کرد: برخورد قاطع با خودروهای شوتی که با قانون‌گریزی، سرعت‌های سرسام‌آور و انجام حرکات مخاطره‌آمیز باعث نا امنی در جاده‌ها می‌شوند در دستور کار جدی پلیس راه استان اصفهان است و این خودروها پس از رصد هوشمندانه توسط دوربین‌های ثابت و سیار پلیس راه شناسایی و در کمترین زمان توقیف می‌شوند و علاوه بر اعمال قانون سنگین به مرجع قضائی نیز معرفی خواهند شد.

سرهنگ مولوی خاطرنشان کرد: تنها در ۲۴ روز آذرماه سال جاری، ۳۶ دستگاه خودروی سواری شوتی که در جاده‌های استان اصفهان تردد می‌کردند توسط واحدهای گشتی پلیس راه استان توقیف و ۴۳۵ مورد از این خودروها نیز مورد اعمال قانون قرار گرفتند.

وی به رانندگان خودروهای شوتی هشدار داد و گفت: این رانندگان باید بدانند که جاده‌های استان برای آنها امن نخواهد بود و در صورت تردد در این جاده‌ها مأموران پلیس راه جلوی بی‌قانونی‌های آنها را می‌گیرند و قاطعانه با آنها برخورد خواهند کرد.

کد خبر 712463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.