ترک فعل ادارات در اجرای قانون جوانی جمعیت مجازات دارد

دادستان بجنورد گفت: دستگاه‌هایی که در اجرای قانون جوانی جمعیت مرتکب ترک فعل شوند، علاوه بر مجازات های تعزیری، از حقوق اجتماعی محروم خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، سید جواد ایلالی امروز- شنبه بیست و پنجم آذر_ در کارگروه نظارت بر حقوق عامه خراسان شمالی اظهار کرد: در سطح کلان و به طور کلی حدود ۴۰ دستگاه در حوزه قانون جوانی جمعیت دارای مسئولیت‌های قانونی هستند.

وی افزود: این دستگاه‌ها باید نتایج عملکرد خود را به ستاد ملی جمعیت اعلام و این ستاد نیز پس از جمع بندی‌های لازم مراتب را به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش می‌دهد.

دادستان بجنورد با تأکید بر نقش نظارتی سازمان بازرسی در راستای حسن اجرای این قانون، گفت: این قانون ضمانت‌های اجرایی لازم را به طور دقیق پیش بینی کرده و دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند علاوه بر مجازات‌های تعزیری، از حقوق اجتماعی محروم و در بعد درون سازمانی هم به تخلفات اداری معرفی می‌شوند.

ایلالی گفت: این سازوکار نشان می‌دهد قانون مذکور اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی بنیادین بودن و آینده‌نگری را از جمله کار ویژه‌های اصلی این قانون دانست و با اشاره به جمعیت بالای سالخورده در کشور گفت: اگر تدابیر لازم اتخاذ نشود و اقدامات لازم صورت نگیرد قطعاً در دهه‌های بعدی با معضلی به نام پیری جمعیت مواجه خواهیم بود.

دادستان بجنورد ادامه داد: اولویت مهم و اساسی این کارگروه در حال حاضر ایفای نقش پیشگیرانه است و لذا کارگروه یاد شده، این کارکرد را در دستور کار اولیه خود قرار داده است.

کد خبر 712462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.