کشف ۱۲۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در کردستان

نیروهای مرزبانی و ماموران پلیس آگاهی انتظامی، ۱۲۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق را امروز (شنبه) در شهرهای بانه و مریوان استان کردستان کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مرزبانی کردستان، سردار «محمدعارف سپهری» فرمانده مرزبانی استان کردستان اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مرزهای شهرستان بانه، حین کنترل نوار مرز به تعدادی قاچاقچی که قصد ورود غیرقانونی به کشور را داشتند برخورد کردند که موضوع به سرعت در دستور کار عملیاتی قرار گرفت.

وی افزود: مرزبانان طی عملیاتی منسجم با کنترل نوار مرز و حضور مقتدرانه خود در منطقه، قاچاقچیان را غافلگیر و عرصه را بر آنان تنگ کردند.

فرمانده مرزبانی کردستان ادامه داد: مأموران طی یک عملیات ضربتی و بازرسی محموله قاچاقچیان، ۸۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال، ۱۰ دستگاه لب تاپ، ۴۲۵ قطعه تجهیزات جانبی تلفن همراه و ۵۰ دستگاه کارت خوان را کشف کردند که ارزش آنها ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار سپهری با اشاره به دستگیری دو قاچاقچی در این عملیات، خاطرنشان کرد: پدیده قاچاق لطمه‌های جبران ناپذیری بر پیکره اقتصادی و اجتماعی جامعه وارد می‌کند و در این راستا مرزبانان استان به طور شبانه‌روزی در سخت‌ترین شرایط جوی و جغرافیایی برای حفظ و حراست مرزها تلاش می‌کنند.

کشف ۵۰ میلیارد کالای قاچاق در مریوان

سردار «علی آزادی» فرمانده انتظامی استان کردستان نیز اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی شهرستان مریوان در راستای اجرای طرح نظارت بر انبارها و شناسایی محل‌های دپوی کالاهای قاچاق، انباری را در یکی از محلات حاشیه شهر شناسایی کردند.

وی افزود: مأموران با هماهنگی مرجع قضائی به همراه کارشناسان اتاق اصناف از محل مذکور بازدید شد که در نتیجه این عملیات ۴۴۰ دستگاه سشوار صنعتی، ۷۰ دستگاه آب‌میوه‌گیری، ۱۹۸ دستگاه خردکن، ۱۹۲ دستگاه گوش‌کوب برقی، ۸۳۲ عدد دریل و ۲۰۰ دستگاه قهوه ساز که همگی فاقد اسناد و مدارک معتبر گمرکی بودند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان کردستان با بیان اینکه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و به همراه پرونده تحویل مراجع قضائی داده شد.

کد خبر 712447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.