رشد سرانه فضای سبز در منطقه پردیسان قم

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: سرانه فضای سبز در منطقه هشت شهرداری رشد قابل توجهی داشته و بوستان‌های جنگلی همچون پارک غدیر نیازمند بهسازی است.

علیرضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: سرانه فضای سبز در شهر قم ۲۶ متر مربع به ازای هر شهروند است، در منطقه پردیسان ۲۸ بوستان شهری و چهار بوستان جنگلی وجود دارد.

وی افزود: منطقه پردیسان با دارا بودن ۳۳۸ هکتار سرانه فضای سبز، بالاتر از میانگین سرانه فضای سبز در شهر قم است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم با اشاره به توسعه فضای سبز منطقه تصریح کرد: بوستان‌های جنگلی در منطقه پردیسان نیازمند بهسازی است و باید اقداماتی از جمله تکمیل روشنایی بوستان و احداث پیاده‌راه، آبخوری و سرویس بهداشتی انجام شود.

مظفری تصریح کرد: طرح جامع استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز و اجرای زیرساخت‌های پروژه با تکمیل فاز نخست پیگیری شده و فاز دوم نیز در حال اجرا است، طبق این طرح در توسعه فضای سبز مسئله آبیاری اولویت نخست در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به کاشت درختان مثمر گفت: کاشت درختان و گیاهان مثمر در دستور کار مسئولان شهری است و طی سه سال اخیر شاهد کاشت پسته، زیتون، انار و انجیر در عرصه‌های جنگلی همچون بوستان ولایت و بوستان زائر در مساحت‌های هکتاری هستیم.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تاکید کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان و نظر پژوهشگران در همه مناطق قم امکان کاشت درختان مثمر وجود ندارد و باید از خواص گیاهان و درختانی که ثمر آن به میوه نیست و خواص دیگری دارد، بهره برد.

کد خبر 712342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.