فعالیت موتورسیکلت‌های آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم گفت: خودروهای آتش‌نشانی نمی‌تواند در بعضی نقاط شهر با توجه به ترافیک بالا و وضعیت خیابان تردد کند که در این راستا هشت دستگاه موتورسیکلت مجهز به AFT خریداری شده است.

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم، اظهار کرد: با هدف بهینه‌سازی حرکت خودروهای آتش‌نشانی در سطح شهر، مکان‌یاب روی خودروهای آتش‌نشانی نصب شده تا مسیر حرکت آن‌ها و زمان رسیدن به محل حریق، مشخص شود.

وی افزود: ایجاد سامانه رصد ترافیکی شهر سال آینده انجام خواهد شد تا مسیریابی بهینه برای حرکت خودروهای آتش‌نشانی صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم با اشاره به خرید تجهیزات توسط این سازمان، خاطرنشان کرد: یک مورد تشک نجات در سازمان وجود داشت و سال جاری نیز یک دستگاه دیگر خریداری شد.

زندیه اضافه کرد: خودروهای آتش‌نشانی نمی‌تواند در بعضی نقاط شهر با توجه به ترافیک بالا و وضعیت خیابان تردد کند که در این راستا هشت دستگاه موتورسیکلت مجهز به AFT خریداری شده است، همچنین هشت دستگاه گازسنج و هفت دستگاه دوربین حرارتی طی سال جاری توسط سازمان آتش‌نشانی خریداری شد.

وی گفت: خودروهای نجات به ویژه در حوادث و تصادفات و حادثه آسانسور بسیار مفید هستند، در این راستا مناقصه دو دستگاه خودرو انجام شده است و خودروی مخصوص اطفای حریق مواد شیمیایی نیز سال جاری خریداری می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم افزود: وجود خودروی جرثقیل در حریق بسیار نیاز است که امیدواریم تا پایان سال خریداری و به ناوگان آتش‌نشانی اضافه شود.

کد خبر 712334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.