ساماندهی مراکز جمع‌آوری پسماند خشک در شهر قم

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم گفت: به منظور حفظ محیط زیست و رعایت بهداشت شهر، انبارهای ضایعاتی در سطح شهر ساماندهی می‌شود و سایت خاک و نخاله عمرانی از پردیسان به منطقه پنج انتقال پیدا می‌کند.

سیدعبدالله میرابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ساماندهی گاراژهای سطح شهر در قم اظهار کرد: بر اساس بند ۲۰ قانون ۵۵ شهرداری‌ها، شهرداری مکلف است از تأسیس کارخانه‌ها، کارگاه‌ها، انبارهای عمومی و تعمیرگاه‌هایی که برای شهروندان مزاحمت و سروصدا ایجاد می‌کنند، جلوگیری کند و اگر لازم باشد آن‌ها را به خارج از شهر انتقال دهد.

وی افزود: به دنبال این قانون، نقاطی شناسایی شد و محل‌های مشخص‌شده با حضور معاون استاندار، فرماندار و هیئت همراه از مراکز غیرمجاز جمع‌آوری پسماند خشک بازدید شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم تصریح کرد: در راستای ارتقای بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست پیش‌بینی‌هایی صورت گرفته است تا ۳۵۰ انبار موجود در محور جعفریه به محدوده مشخص شده در نزدیکی مجتمع فرآوری و پردازش پسماند البرز، انتقال پیدا کند.

میرابراهیمی با بیان اینکه جمع‌آوری و پردازش پسماندهای خشک موجب رونق صنایع تبدیلی می‌شود، اضافه کرد: در تلاش هستیم تا با جمع‌آوری، نظافت منظم و گندزدایی پسماندهای خشک مواد اولیه مناسبی را در اختیار صنایع تولیدی قرار دهیم.

وی با اشاره به رشد توسعه شهری و احداث نهضت ملی در پردیسان افزود: انتقال سایت نخاله‌های عمرانی از پردیسان در کارگروه مدیریت پسماند مطرح و بازدیدهایی از پیرامون شهر انجام شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم گفت: گودهای ۴۰ متری ناایمن در مجاورت منطقه پنج مکانی مناسب برای انتقال سایت نخاله از پردیسان است تا علاوه بر پر شدن این گودها، انتقال پسماندهای عمرانی از بافت شهری نیز انجام شود.

کد خبر 712303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.