بیش از ۴۹ هزار نفر در ایلام تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: در مجموع در استان ایلام بیش از ۴۹ هزار نفر تحت حمایت خدمات سازمان بهزیستی به صورت مستقیم قرار دارند که به صورت غیرمستقیم در حوزه تخصصی که تحت عنوان پیشگیری است خدمات آن عامه مردم را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین نورعلیوند اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور و به تبع آن اداره کل بهزیستی استان ایلام در حوزه حمایتی و تخصصی ارائه خدمت می‌کنند، در حوزه توانبخشی از معلولان حمایت می‌کند.

وی افزود: در مجموع در استان ایلام بیش از ۴۹ هزار نفر تحت حمایت خدمات سازمان بهزیستی به صورت مستقیم قرار دارند که به صورت غیرمستقیم در حوزه تخصصی که تحت عنوان پیشگیری است خدمات آن عامه مردم را شامل می‌شود.

مدیرکل بهزیستی ایلام خاطرنشان کرد: سیاست دولت و به تبع آن سازمان بهزیستی کشور بر توانمندسازی جامعه هدف است، صرف بر اینکه پرداخت مستمری و بحث معیشت را داشته باشیم به این اکتفاء نکردیم و در راستای توانمندسازی برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم.

نورعلیوند اضافه کرد: از مؤلفه‌های توانمندسازی بحث مسکن، اشتغال، بیمه و معیشت است که در همه این حوزه‌ها بهزیستی خدمات ارائه کرده است.

وی گفت: در استان ایلام ۱۸ هزار و ۲۹۷ نفر معلول تحت حمایت داریم که از این تعداد بالغ بر ۱۱ هزار نفر آنها آقا و مابقی خانم هستند، بیشترین نوع معلولیت نیز معلولیت جسمی حرکتی است که ۸ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام افزود: معلولیت سطح اول در استان معلولیت جسمی حرکتی است، دومین نوع معلولیت نیز معلولیت بینایی است که ۳ هزار و ۴۰۰ نفر هستند.

نورعلیوند ادامه داد: سومین نوع معلولیت در استان ایلام معلولیت ذهنی با ۳ هزار و ۲۰۰ نفر هستند، همچنین معلولیت اعصاب و روان یک هزار و ۲۰۰ نفر و معلولیت شنوایی نیز دو هزار و ۱۱۵ نفر هستند.

کد خبر 712302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.