رشد ۱۵۲ درصدی کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۱۵۲ درصدی کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی‌اصغر عباس‌زاده شنبه _بیست و پنجم آذر_ در جمع خبرنگاران با بیان وزن کالاهای ترانزیتی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماه سال جاری اظهار کرد: در این مدت دو میلیون ۳۰۲ هزار و ۴۰۴ تن کالای ترانزیتی به ارزش ۹۰۶ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۷۰ دلار از گمرکات استان کرمانشاه صادر شده است.

وی افزود: این میزان کالا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن ۲۱۹ درصد افزایش و از لحاظ ارزش ۱۵۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه تصریح کرد: گمرک پرویزخان با ۸۸۰ میلیون و ۶۸۷ هزار و ۴۷ دلار به وزن ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۲۹۵ تن از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشا، ه سهم ۹۷ درصدی ارزش و سهم ۹۸ درصدی وزن را به خود اختصاص داده است.

عباس‌زاده ادامه داد: مجموع میزان کالای ترانزیتی از مبدا گمرک پرویزخان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از حیث وزن ۲۱۴ درصد رشد و از لحاظ ارزش ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به سهم گمرک خسروی از مجموع کالای ترانزیتی مبدا گمرکات استان کرمانشاه گفت: این گمرک نیز از لحاظ ارزش سه درصد و از حیث وزن دو درصد رشد داشته که در مجموع ارزش آن ۲۵ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۶۲۳ دلار و وزن آن ۴۳ هزار و ۱۰۹ تن کالای ترانزیتی در هشت ماه گذشته بوده است.

مدیرکل گمرک استان کرمانشاه با اشاره به عمده کالاهای ترانزیتی خارجی از مبدا گمرکات استان کرمانشاه تاکید کرد: مازوت، نفتا و روغن صنعتی بیتومین کالاهای ترانزیتی خارجی و بیشتر کالای ترانزیت داخلی از مبدا این گمرکات نیز ضایعات کارتن بوده است.

کد خبر 712285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.