دربی پایتخت چگونه با استفاده از VAR برگزار شد؟

دربی ۱۰۲ پایتخت میان پرسپولیس و استقلال با استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی و کمک ۹ دوربین به انجام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدار معوقه هفته پنجم میان تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس تهران که صدودومین دربی این دو تیم به شمار می‌رفت، از ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه روز _پنج‌شنبه بیست‌وسوم آذر_ در ورزشگاه آزادی تهران و به قضاوت موعود بنیادی‌فر آغاز شد که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

پس از نزدیک به سه سال از وعده‌های مختلفی که درباره استفاده از سیستم کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر ایران به گوش می‌رسید، سرانجام در جدال حساس پرسپولیس و استقلال که عصر پنجشنبه برگزار شد، از Video assistant referee که با عنوان مخفف VAR در فوتبال دنیا شناخته می‌شود در لیگ ایران استفاده گردید.

دربی پایتخت چگونه با استفاده از VAR برگزار شد؟

نکته قابل توجه درخصوص VAR اینکه صداوسیما تصاویر خام ۹ دوربین را برای استفاده VAR در اختیار اپراتورهای این تجهیزات قرار داد. صداوسیما تجربه مشابهی در لیگ قهرمانان آسیا داشت که در آن رقابت‌ها تصاویر خام شش دوربین صداوسیما استفاده شده بود و دو دوربین خط دروازه هم توسط AFC در ورزشگاه آزادی به کار گرفته شده بود.

تجهیزات VAR استفاده شده در دربی پایتخت همانند بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا به شرکت EVS تعلق دارند و یک مدل از تجهیزات اسلوموشن شرکت EVS در صداوسیما وجود دارد اما فیفا و AFC تنها به تجهیزات تاییدشده از سوی خودشان مجوز استفاده می‌دهند.

کد خبر 712253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.