امید عالیشاه؛ بهترین دربی‌باز ۱۰سال اخیر/ هت‌تریک وینگر قرمزها مقابل استقلال با یک فریم

امید عالیشاه در دربی ۱۰۲ پایتخت موفق به زدن سومین گل خود به استقلال شد و شکست‌ناپذیری مقابل آبی‌ها را به ۱۴ بازی رساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران در چارچوب رقابت‌های معوقه هفته پنجم فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر باشگاه‌های کشور عصر امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ از ساعت ۱۶:۱۵ در ورزشگاه آزادی، مقابل دیدگان حدود ۴۶ هزار هوادار در برابر یکدیگر قرار گرفتند و به تساوی یک بر یک رسیدند.

امید عالیشاه هافبک‌مهاجم مازندرانی قرمزها همواره عملکرد خوبی در برابر استقلال داشته و این عملکرد خوب منجر به ثبت یک رکورد جالب توجه برای او مقابل آبی‌های پایتخت شده است. در روزهایی که استقلال با امیر قلعه‌نویی و استقلال کهکشانی سال ۱۳۹۱ در صدر جدول قرار داشت و با پیروزی‌های پیاپی راه را برای قهرمانی هموار می‌کرد، راه‌آهن دوست‌داشتنی علی دایی با ترکیبی از بازیکنان جوان و ناشناخته که امید عالیشاه یکی از آن‌ها بود در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال رفت.

دیداری که در تاریخ بیستم بهمن‌ماه سال ۱۳۹۱ برگزار شد و در پایان آن استقلال با گل فرهاد مجیدی تنها چند ثانیه پس از ورودش به زمین موفق شد شاگردان دایی را شکست دهد. جالب اینکه آن دیدار آخرین شکست امید عالیشاه در برابر استقلال به حساب می‌آید؛ شکستی که بیشتر از چهار هزار روز از آن می‌گذرد.

در سال ۱۳۹۳ بود که وقتی پرسپولیس یک گل مقابل استقلال عقب بود، با درخشش هافبک جوان خود و با دو گل جبران کرد و برنده آن بازی شد. در آن مسابقه امید عالیشاه روی سانتر زنده‌یاد هادی نوروزی با ضربه سر دروازه محسن فروزان را باز کرد و وقتی به سمت پیست تارتان دوید، پیراهن خوو را از تن درآورد و به گوشه‌ای پرتاب کرد.

امید عالیشاه؛ بهترین دربی‌باز ۱۰سال اخیر / هت‌تریک وینگر قرمزها مقابل استقلال با یک فریم

در این لحظه بود که پرسپولیسی‌ها میان شادی دچار شوک شدند و تازه فهمیدند که امید عالیشاه پیش از گل هم یک کارت زرد دریافت کرده است. پس از آن هم یدالله جهان‌بازی کارت زرد و قرمزش را آماده کرده بود و به محض ورود دوباره امید عالیشاه به زمین چمن آزادی، وی را از زمین اخراج کرد.

امید عالیشاه که تا به‌حال شکست را در شهرآورد تجربه نکرده، روز گذشته سومین گل خود را نیز وارد دروازه آبی‌های تهرانی کرد. عالیشاه همچنین زننده دیرترین گل تاریخ دربی‌ها نیز لقب دارد. دومین گل وی در دربی‌های پایتخت که اتفاقاً در فینال جام حذفی فصل قبل در دقیقه ۱۱۵ با ضربه ایستگاهی برای قرمزها به‌دست آمد و منجر به قهرمانی این تیم در جام حذفی شد.

نکته جالب‌توجه درخصوص امید عالیشاه این است که شماره ۲ محبوب قرمزها بعد از هر سه گلی که در شهرآورد پایتخت به‌ثمر رسانده خوشحالی یکسانی داشته و پیراهن خود را درآورده تا به‌نوعی امضای خود را در دربی داشته باشد. به‌نظر می‌رسد کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس همچنان مشتاق دریافت کارت زردهای بیشتری پس از خوشحالی مقابل استقلال است.

کد خبر 712246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.