دستاورد سفر رئیس‌جمهور به مسکو قابل تقدیر است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به روسیه، گفت: در این سفر چند هدف مهم از جمله کریدور شمال به جنوب که بسیار رگ حیاتی مهمی برای ایران و کشورهای منطقه و روسیه است و اروپا را به خلیج فارس و دریای عمان و اقیانوس هند متصل می کند، دنبال شد که قابل تقدیر است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام حبیب الله غفوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه _ بیست و چهارم آذر، کرمانشاه اظهار کرد: قراردادهای ما با روسیه و چین در عرصه نظم نوین جهانی و جهان چند قطبی بسیار حائز اهمیت است و سرعت سقوط آمریکای قرار گرفته در سراشیبی را بیشتر می‌کند و قطعاً یکی از عناصر مؤثر در این تغییر جهانی، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: دنیا به سمتی رفته است که دنیای تک قطبی به رهبری آمریکای جنایتکار به عنوان بزرگترین جانی و نقض کننده حقوق بشر در طول تاریخ تغییر کند و سفر رئیس جمهور به مسکو و دیدار با پوتین و بدرقه خاص ایشان از آیت الله رئیسی توجه همه دنیا را به خودش جلب کرد.

شکل گیری تفکر حماس و جهاد اسلامی بر اساس مودت اهل بیت و حضرت فاطمه زهرا (س)

به گفته امام جمعه کرمانشاه برجسته شدن نقش روسیه در آتش بس غزه دیگر مطلبی بود که در سفر آیت الله رئیسی به مسکو و دیدار با پوتین مطرح شد.

وی گفت: هرچند هرچقدر دشمن صهیونیستی جلوتر برود نمی‌تواند حریف جبهه مقاومت، حماس و جهاد اسلامی بشود چرا که این دشمن ابله بر روی منطقه جنوب غزه متمرکز شده است و خیال می‌کند نیروهای اصلی حماس در آنجا هستند در حالی که مبادله اسرا در شمال غزه نشان داد که آنها در شمال غزه حضور فعال‌تری دارند.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: حماس یک گروه نیست بلکه یک تفکر است که در وجود تک تک مردم فلسطین وجود دارد و اسرائیل نمی‌تواند با این تفکر مقابله کند و ما یقین داریم این تفکری که بر اساس مودت اهلبیت (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در فلسطین و جبهه مقاومت شکل گرفته است پیروز خواهد شد.

وحدت حوزه و دانشگاه شرط پیشرفت کشور است

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: این وحدت شرط پیشرفت کشور است و در کشور ما با توجه به سابقه کم نظیر هزار ساله حوزه‌های علمیه این وحدت ضروری است و اگر نباشد آسیبش به ارکان پیشرفت کشور وارد می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: وجود فاطمه زهرا یک مکتب و سبک زندگی است و او در تمام زندگی حجابش را رعایت می‌کرد و حتی پس از شهادتش پیکرش را در تابوتی گذاشتند که حجم بدن او را مشخص نکند.

حجت الاسلام غفوری افزود: رعایت نکردن حجاب حرام شرعی و سیاسی است و گناه اشخاصی که با دیدن فرد بی حجاب به گناه می‌افتند بر گردن شخص بی حجاب است و حتی بی حجابی ممکن است تأثیر منفی بر روی خانم‌های چادری داشته باشد.

کد خبر 712213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.