لزوم اجرای دقیق راهبردهای افزایش جمعیت

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:جدی‌ترین چالش اجتماعی آینده این استان کاهش فرزندآوری و مسئله پیری جمعیت است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز _بیست و چهارم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: برای مقابله با این وضعیت نسل جوان امروز باید به سوی ازدواج و تشکیل خانواده و فرزندآوری هدایت شوند.

وی یا بیان اینکه مقوله جمعیت کلیدی‌ترین مسئله است و غفلت از آن بزرگترین آسیب برای جامعه است افزود: شعار فرزند کمتر زندگی بهتر غیر منطقی است چراکه تا سال ۱۳۷۳ نیاز به کاهش جمعیت جمعیت در کشور احساس می‌شد اما بعد از آن باید این سیاست و تفکر تغییر می‌کرد.

امام جمعه اراک تصریح کرد: دفاع از فلسطین در برابر صهیونیست‌ها وظیفه همه مسلمانان جهان است چراکه تا زمانی که اسرائیل وجود دارد، دنیای اسلام آرامش نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی همواره از فلسطین در برابر صهیونسیت‌ها حمایت کرده است ادامه داد: این حمایت باید همچنان ادامه داشته باشد.

آیت الله دری نجف‌آبادی اظهار کرد: نمونه بارز ظلم سرداران ظلم و جنایت به هشت میلیارد مردم جهان در نظر گرفتن حق وتو بعد از جنگ جهانی دوم بر بشریت است.

وی اضافه کرد: وتوی قطعنامه آتش‌بس فوری جنگ اسرائیل علیه مردم غزه، ماهیت و چهره غرب و آمریکا را به مردم جهان نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: تاکنون آمریکایی‌ها سه بار از حق وتو استفاده کرده‌اند که این اقدام دور از عدالت و برابری است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ملت ایران و اسلام، امید و خودباوری داد تا در مقابل زورگویی‌های غربی‌ها بایستند افزود: فلسطینیان با الگو قرار دادن مردم ایران اسلامی، شهیدان زیادی دادند اما همچنان مانند کوه در مقابل ظالمان ایستاده‌اند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: باید ساده زیستی، عفاف، ازدواج به موقع، فرزندآوری و … را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با اشاره به حمله تروریستی دیشب به سیستان و بلوچستان و شهادت ۱۲ نفر و تعدادی مصدوم گفت: امنیت کشور مسئله مهم و کلیدی است که باید با قدرت در این زمینه اقدام شود و دفاع از مرزها جدی تر انجام شود.

امام جمعه اراک با بیان اینکه در صورت نیاز با کشورهای همسایه مذاکره و برای ریشه کن کردن تروریست برنامه‌ریزی شود اظهار کرد: سپاه و نیروهای مسلح و بسیج و ارتش با قدرت باید مقابل تروریست‌ها و توطئه‌هایشان ایستادگی کنند.

وی افزود: روز وحدت حوزه و دانشگاه در هفته پیش رو است، همه دانشگاهیان و حوزوی‌ها باید در راستای مسئولیت خود عزت و عظمت و پیشرفت ایران را دنبال کنند.

دری نجف آبادی با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا (س) چراغ هدایت و راهنمای دنیا و آخرت است گفت: خداوند این شخصیت‌های بزرگ را برای انسان‌ها الگو قرار داده تا دچار شرک نشوند، حضرت فاطمه (س) گنجینه بزرگی را برای بشریت به یادگار گذاشته که تا قیامت مایه افتخار است.

وی تصریح کرد: مجاهدت و ایستادگی مردم موجب شد ایران اسلامی امروز در دنیا یک قدرت مهم باشد و این راه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) و ائمه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی افزود: امروز جهانیان باید بر اصول نبوت و ولایت پایبند باشند تا به عدالت و از بین بردن تبعیض در دنیا برسیم چراکه راهی که اسلام ترسیم کرده، راه نبوت و انبیا و قواعد جامعه سازی است.

کد خبر 712201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.