بی‌حجابی جرم سیاسی و آفت استقلال فرهنگی است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی استقلال فرهنگی را از ما بگیرد و بر ما مسلط شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز _جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع) با اشاره به فرارسیدن دهه دوم فاطمیه، اظهار کرد: به لحاظ اسناد موجود، این فاطمیه اعتبار بیشتری دارد. امسال نیز مانند سال‌های گذشته در روز شهادت اجتماع بزرگ فاطمیون در میدان شهدا برگزار خواهد شد و همه سینه‌زنان خدمت آقا امام هشتم شرفیاب می‌شویم. از همه دعوت می‌کنم در این اجتماع بزرگ و سپس مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید در حرم شرکت کنند.

وی افزود: در طول تاریخ تمام جنگ‌ها یا نظامی بوده است، یا سیاسی و اجتماعی. اما حضرت زهرا حرکتی را طراحی کردند که سابقه نداشت و آن مبارزه به وسیله حربه مظلومیت بود. کار به جایی رسید که کاری از شمشیر ساخته نبود و انحراف از امامت به ریشه‌کن شدن اسلام می‌انجامید و با قدرت و زور نمی‌شد جلوی این موضوع را گرفت، زیرا در این صورت اسلام به مکتب قدرت و سلطنت تبدیل می‌شد. حضرت زهرا راهبرد مظلومیت را در پیش گرفت و بر این اساس امام علی در اتاق نشست و حضرت زهرا با فرزند خود به پشت در خانه آمد و با دشمن مقابله کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه تا امروز نیز این راهبرد ادامه دارد، عنوان کرد: ما نباید در برابر کفر و انحراف سکوت کنیم، همان طور که حضرت زهرا ساکت ننشست و مقابله کرد. جنایات اسرائیل در غزه ثابت کرد آمریکا در مسیر جنایت از هیچ کاری فروگذاری نمی‌کند. آمریکا تنها خونخوار و دزد نیست، بلکه در دنیا بی‌آبرو هم شده است. آمریکاستیزی اصل مقدس انقلاب و تکلیف شرعی همه ماست و باید در تمام ابعاد با غرب مبارزه کنیم.

علم‌الهدی ادامه داد: مقابله با آمریکا این طور نیست که ما نیازمند علم و فناوری غرب باشیم و فریاد مرگ بر آمریکا هم سردهیم. باید وابستگی‌های خود به غرب را قطع کنیم که خدا را شکر به برکت انقلاب و هدایت‌های رهبری تا کنون در حوزه‌های علمی وابستگی ما به غرب قطع شده است. در فناوری نانو، سلول‌های بنیادی، حوزه‌های مختلف پزشکی و هوافضا در سطح بالایی هستیم. در آمریکاستیزی، جریانات علمی ما جبهه مقدم‌اند و باید با پژوهش‌های خود هر لحظه وابستگی این مردم به غرب را قطع کنند، زیرا این بزرگترین حرکت انقلابی است که می‌تواند آمریکا را در تمام ابعاد شکست دهد.

وی با بیان اینکه ما در خنثی‌سازی تحریم‌های اقتصادی موفق بوده‌ایم، اضافه کرد: چند حرکت در این حوزه صورت گرفت که تا حد زیادی تحریم‌ها را خنثی کرد، بدون اینکه بنشینیم برجام را امضا کنیم تا دشمن از تحریم‌ها دست بردارد. حرکت اول به هم تنیدگی اقتصادی و سیاسی جدید است. مسئولین با حرکت‌های جدید و تعاملات با شرق، فعالیت‌های اقتصادی را توسعه دادند و علی‌رغم خواست آمریکا برای به انزوا کشیدن ایران، اکنون ما عضو چند پیمان اقتصادی هستیم و تحریم‌ها را دور زده‌ایم و عنصری فعال در صادرات هستیم.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه دو مسئله ممکن است ابزار دشمن قرار گیرد و ما را در استکبارستیزی شکست دهد، گفت: اول مشکل معیشتی مردم است که طبق گفته رهبر انقلاب این مشکل همچون غباری روی موفقیت‌های نظام و دولت نشسته است. گرانی شدید ثبات معیشت را به هم زده است و مردم نمی‌دانند آیا فردا هم می‌توانند همین سفره امروز خود را پهن کنند یا نه. دولت یا باید این مشکل معیشتی را حل کند و عوامل گرانی را از بین ببرد یا بخشی از بار معیشتی را خودش گردن بگیرد. به عنوان مثال دولت باید اعطای کالابرگ الکترونیکی را همگانی کند و الان که موقع تنظیم بودجه است باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه بی‌حجابی دومین ابزار دشمن است، افزود: بی‌حجابی بزرگترین آفت و خسارت در استقلال فرهنگی ماست، همان طور که رهبری نیز فرمودند بی‌حجابی جرم سیاسی است، زیرا ابزار سلطه دشمن محسوب می‌شود. به غیر از اینکه بی‌حجابی معصیت خداست، دشمن می‌خواهد با بی‌حجابی استقلال فرهنگی را از ما بگیرد و بر ما مسلط شود. تا امروز هم در طول این ۴۵ سال انقلاب، مردم تمام مشکلات را حل کرده‌اند و بی‌حجابی را هم باید با همت شما مردم و توجه مسئولین حل کرد.

کد خبر 712186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.