ادعای حقوق بشری کشورهای زورگو دروغی بیش نیست

امام جمعه بجنورد گفت: حمایت برخی کشورها از اسرائیل نشان از آن دارد که ادعای حقوق بشری آنها دروغی بیش نیست و تنها به دنبال منافع خود هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا نوری امروز_ جمعه بیست‌وچهارم آذر_ در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: متأسفانه تعدادی از نیروهای انتظامی که توسط گروهک جیش الظلم هدف قرار گرفته شدند به شهادت رسیدند که این حادثه را به مردم و نیروهای انتظامی تسلیت عرض می‌کنیم.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: برخلاف بسیاری از ادعاها، دین نه تنها مانعی برای پیشرفت نیست بلکه مشوقی برای توسعه علم و دانش است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: علم همواره جایگاه ویژه‌ای در آموزه‌های دینی دارد و وحدت حوزه و دانشگاه موجب شده میانگین رشد علمی ایران در جهان چشمگیر باشد.

حجت الاسلام نوری در ادامه با تشریح جایگاه و شرایط سازمان ملل متحد، گفت: در شورای امنیت ۱۵ کشور عضو هستند که پنج کشور حق وتو دارند.

وی افزود: اگر هر یک از این قدرت‌ها جرمی را در دنیا انجام دهند با این حق وتو می‌توانند هر اقدامی را برای از بین بردن قوانین انجام دهند.

امام جمعه بجنورد بیان داشت: حق وتو یعنی قانون جنگل؛ یعنی قانون قدرت‌های زورگو، یعنی قانون ظلم و زور و اگر هر کشوری در کنار این قدرت‌های دارای حق وتو قرار بگیرد هیچ قانونی علیه آنها تصویب نمی‌شود.

وی با تاکید بر وحدت مسلمانان برای حمایت از غزه گفت: مسلمانان جهان باید برای حمایت از مظلومان فلسطین در برابر زورگویی‌های ظالمان وحدت داشته باشند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ادعای حقوق بشری غربی‌ها دروغی بیش نیست، بیان کرد: تاکنون در سازمان ملل ۴۷ بار پیش‌نویس محکومیت جنایت‌های اسرائیل تهیه شده اما هر بار توسط استکبار جهانی وتو شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: حمایت از اسرائیل برخی قدرت‌ها نشان از آن دارد که ادعای حقوق بشری آنها دروغی بیش نیست و آنها تنها به دنبال منافع خود هستند.

کد خبر 712184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.