رونمایی از سامانه جامع آرشیو اسنادی شهرداری مشهد

مسوول امور مرکز اسناد تاریخ و توسعه شهری شهرداری مشهد گفت: سامانه جامع آرشیو اسنادی شهرداری مشهد رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، محمدزائرنیا در ویژه برنامه تکاپوهای تصویری در مشهد قدیم از عهد نقاشی تا عصر عکاسی، اظهار کرد: مرکز اسناد هویتی مدیریت شهری از سال ۱۳۹۴ با توجه به نیاز مجموعه و حجم انبوه اطلاعات تأسیس شد؛ در آن زمان حدود ۱۰۰ ترابایت اطلاعات دسته بندی نشده داشتیم.

وی ادامه داد: مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مرکز اسناد ملی، مرکز اسناد وزارت امورخارجه و مرکز اسناد انقلاب اسلامی تعامل بسیار خوبی در طول این مدت با مدیریت شهری داشتند. مسؤول امور اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد تصریح کرد: اولین سامانه جامع آرشیو اسناد هویتی مدیریت شهری مشهد در نیمه اسفندماه امسال و همزمان با آغاز فعالیت بلدیه در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

زائر نیا افزود: در حال حاضر ۳۰۰ هزار فریم نگاتیو از تاریخچه و اقدامات شهرداری، ۲۷۰ هزار فریم عکس هویتی، یک میلیون و پانصد هزار فریم عکس دیجیتال از اقدامات جاری مدیریت شهری، ۳۰۰ نسخه نقشه شهر مشهد و کشور، اسکن ۵۰۰ هزار برگ سند مکتوب و جراید و… در این مرکز جمع‌آوری شده است.

جواد نوائیان رودسری، تاریخ پژوه نیز در این مراسم، بیان کرد: مشهد از جمله شهرهایی است که از گذشته اقبال خوبی به هنر و به خصوص تصویرگری و نقاشی داشته است؛ اهمیت هنر نقاشی و تصویرگری در ورود صنعت عکاسی بسیار قابل توجه است. وی اضافه کرد: از فعالیت روابط عمومی و مرکز اسناد شهرداری مشهد در جهت جمع‌آوری اسناد و توجه به هویت شهری تقدیر می‌کنم.

این برنامه به مناسبت گرامیداشت یکصد و هشتاد و یکمین سالگرد ورود دوربین عکاسی به ایران توسط اداره کل روابط عمومی واموربین الملل شهرداری مشهد و فرهنگسرای جهاد دانشگاهی برگزار شد.

کد خبر 712174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.