شهرداری قزوین از طریق بسته‌های تشویقی زمین‌های مازاد را بفروشد

رئیس کمیسیون مالی و سرمایه‌گذاری شورای شهر قزوین گفت: به نظر بنده این یکی از نقص‌های شهرداری است که نمی‌تواند زمین بفروشد؛ در این شرایط که رکود است، باید مدیریت صورت گیرد و شرایط فروش زمین‌های مازاد شهری را از طریق بسته‌های تشویقی و تسهیلات مهیا کند.

ولی چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به معضل آلودگی صوتی در جای‌جای شهر قزوین اظهار کرد: آلودگی صدا بر سلامت، آسایش و آرامش و سایر استانداردهای زندگی جامعه تأثیر سو گذاشته و انجام اقدامات لازم در زمینه کاهش آلودگی صوتی و رفع آن از اولویت‌های زندگی مدرن امروزی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: استفاده از دیوارهای صوتی در پلهای نادری، امام علی (ع)، سرداران، قدس و پل امام رضا (ع) می‌تواند اثرات آلودگی صوتی برای ساکنین اطراف این پل‌ها را کاهش دهد لذا پیشنهاد می‌شود تا نصب این دیوارها توسط مدیریت شهری قزوین پیگیری شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه دیوارهای صوتی سازه‌های محکم و مقاومتی هستند، ادامه داد: این سازه‌ها میزان صدا را با ایجاد مانعی بین گیرنده صوت و منبع تولیدکننده صدا کاهش می‌دهند.

چگینی در ادامه سخنانش با اشاره به ارائه راهکار برای فروش زمین در شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین برای تأمین اعتبارات پروژه‌ها و حقوق پرسنل از ارزش افزوده استفاده می‌کند و به دلیل رکود در بخش زمین و مسکن تقریباً در حوزه فروش املاک نتوانسته بودجه خود را محقق کند؛ بر این اساس ضرورت دارد تا راهکاری مانند اقساطی کردن و فروش با ده درصد زیر قیمت بازار توسط شهرداری ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: به نظر بنده این یکی از نقص‌های شهرداری است که نمی‌تواند زمین بفروشد؛ در این شرایط که رکود است، باید مدیریت صورت گیرد و شرایط فروش زمین‌های مازاد شهری را از طریق بسته‌های تشویقی و تسهیلات مهیا کند.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه‌ریزی، مالی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قزوین تولید زمین و فروش متناسب برای تأمین بودجه و اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله مواردی است که باید در مدیریت شهری قزوین مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 712113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.