حضرت زهرا (س) بنیان‌گذار حمایت از ولایت بود

امام جمعه قزوین گفت: اگر بخواهیم در دنیا بزرگ‌ترین سردار دفاع از ولایت و امامت را معرفی کنیم، حضرت زهرا (س) را معرفی خواهیم کرد، چرا که آن حضرت بنیان‌گذار حمایت از ولایت و امامت بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی شامگاه _پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) که در مسجد جامع شهر ضیاءآباد برگزار شد، اظهار کرد: نام دختر امیرالمؤمنین (ع) زینب به معنای زینت و زیبایی پدر است، این زینب (س) به جایی می‌رسد که پس از عاشورا می‌گوید من در عاشورا جز زیبایی چیزی ندیدم، زیرا ایشان در بستر آیات قرآن رشد کرده است.

وی اضافه کرد: دشمنان خدا مانند شیاطین و طاغوت، مردم را به سمت تاریکی می‌برند، خداوند مردم را به عفت دعوت می‌کند، اما شیطان و طاغوت مردم را به فساد و فحشاء می‌کشانند، خدا مردم را به عدالت دعوت می‌کند، اما دشمنان خدا مردم را به ظلم فرا می‌خوانند، خدا مردم را به مهر، محبت و دوستی با یکدیگر دعوت می‌کند، اما دشمنان خدا مردم را به کینه، بغض و عداوت فرا می‌خوانند، خدا مردم را به صلح و آرامش دعوت می‌کند اما دشمنان خدا مردم را به کشتار جمعی، آدم‌کشی، کودک‌کشی و ویران کردن خانه‌های دیگران دعوت می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر بخواهیم در دنیا بزرگ‌ترین سردار دفاع از ولایت و امامت را معرفی کنیم، حضرت زهرا (س) را معرفی خواهیم کرد، آن حضرت بنیان‌گذار حمایت از ولایت و امامت بودند، اساس خطبه فدکیه دفاع از ولایت امیرالمؤمنین (ع) و اولاد آن حضرت بود، چقدر ما در قرآن آیات ولایت داریم، در پای هر آیه ولایت چهره نازنین زهرای اطهر (س) نورافشانی می‌کند.

عابدینی ادامه داد: خدا به همه عالم هستی «متاع قلیل» می‌گوید، یعنی همه دنیا را چیز خیلی بی‌ارزشی می‌داند، اما خداوند در بدو تولد حضرت زهرا (س) به پیغمبر می‌گوید ما به تو خیر کثیر دادیم، این فرهنگ الهی است، خدا همه عالم را قلیل، کم، ضعیف و بی‌ارزش می‌داند اما وقتی به حکمت و معرفت ایمانی می‌رسد، می‌گوید من به هر کس حکمت بدهم خیر بسیار به او داده‌ام.

وی تأکید کرد: خدا به همه عالم متاع قلیل می‌گوید اما وقتی به اخلاق پیامبر (ص) می‌رسد، می‌فرماید ای پیغمبر اخلاق تو باعظمت است؛ معلوم می‌شود آن زیبایی موردنظر در این قبیل مسائل و با این عناوین ایجاد می‌شوند.

امام جمعه قزوین با یادآوری اینکه اگر ما بخواهیم فاطمه‌شناسی کنیم، باید همه آیات قرآن را ببینیم و در همه آیات جایگاه حضرت فاطمه (س) را بشناسیم، گفت: حضرت فاطمه (س) اهل قرآن و اهل ذکر بودند، دائم با خدا ارتباط داشت، عالمه ربانیه بود، همان طور که امیرالمؤمنین (ع) عالم ربانی امت اسلام بود، یعنی با امیرالمؤمنین (ع) می‌توان پروردگار را شناخت، اگر معرفت واقعی می‌خواهیم باید از درب امیرالمؤمنین (ع) وارد شهر علم پیغمبر و شهرهای علوم انبیا شویم.

عابدینی یادآور شد: حضرت زهرا (س) اهل قرآن و ذکر بود، دائم‌الذکر بود، خدای متعال وقتی می‌خواهد ما آدم‌ها را در قرآن صدا کند، عناوینی از قبیل «یا ایها الناس، یا ایها الانسان، یا بنی آدم، یا ایها الذین آمنوا» را به کار می‌برد، وقتی اهل ذکر شدیم خداوند می‌فرماید با ذکر قلب شما آرام می‌گیرد، وقتی به اینجا رسیدیم درجه ما بالاتر می‌رود و خدا به ما می‌گوید «یا ایتها النفس المطمئنه».

وی افزود: همه ما باید از زندگی حضرت زهرا (س) درس بگیریم، علی‌الخصوص اکنون که دنیا دو نوع است، یکی دنیای گرگ‌ها، آدم‌خوارها، ظلم و بدی است که در مقابل آن دنیای ذکر، انبیا، ائمه (ع)، قرآن، عدالت و مظلومیت مقتدر قرار دارد، ما هم باید در این دنیا نقش خود را به عنوان سربازان دستگاه حضرت زهرا (س) به نحو احسن ادا کنیم.

کد خبر 712094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.