بهبود ۴ پله‌ای جایگاه لرستان در جدول تورم

استاندار لرستان گفت: تورم استان در هشت ماه اخیر ۷/۵ درصد کاهش داشته و رتبه‌ استان ۴ پله بهبود پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فرهاد زیویار امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه_ در جلسه مهار تورم استان، اظهار کرد: تورم استان در ۸ ماه اخیر ۷/۵ درصد کاهش داشته و از این رو رتبه استان ۴ پله بهبود پیدا کرده است.

وی با اشاره به این موضوع که جایگاه استان همچنان قابل قبول نبوده و در راستای چشم‌انداز مورد نظر قرار ندارد، اظهار کرد: علیرغم اینکه همچنان جزو استان‌های بالا جدول تورم هستیم، اما کاهش درصد تورم استان در نتیجه تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه‌های نظارتی و مدیریتی استان بوده است.

استاندار لرستان خاطر نشان کرد: قیمت برخی از اقلام و خدمات در سطح ملی محاسبه می‌شود، اما در عمده اقلام اساسی کشور که کاملاً شامل نرخ گذاری ملی نمی‌شوند باید برنامه‌ریزی و نظارت و پایش بیش‌تر باشد.

زیویار اضافه کرد: در قیمت اقلامی که از میانگین کشوری بالاتر هستند باید رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این راستا دبیرخانه مدیریت تورم در معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان استقرار دارد و می‌بایست با رصد لازم و به‌صورت هفتگی جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط در خصوص خدمات و اقلامی که در استان از میانگین بالاتر از حد کشور دارند برگزار و ضمن بررسی راهکارهای پیشنهادی برای کنترل آنها به دفتر استانداری ارائه شود.

استاندار لرستان تصریح کرد: ادارات کل صمت، جهاد کشاورزی، شرکت‌های آبفا، توزیع برق، گاز و نفت، تعزیرات، راهداری و راه و شهرسازی عمده‌ترین دستگاه‌هایی هستند که باید در جلسات با مدیریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پایش قیمت‌ها برنامه‌ریزی کنند.

زیویار تأکید کرد: مدیریت اقلام در سه ماه آینده با توجه به در پیش رو بودن بازار شب یلدا، ماه رمضان و عید نوروز بسیار مهم و ضروری است.

کد خبر 712090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.