نرخ باروری در استان مرکزی نیم درصد است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: نرخ باروری در استان مرکزی نیم درصد است، جمعیت از کلیدی‌ترین موضوعات هر کشوری است که اگر درست تدبیر نشود، سایر مسائل نیز فلج خواهد شد

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در کنگره ملی جوانی جمعیت اظهار کرد: موضوع جمعیت از کلیدی‌ترین موضوعات هر کشوری است که اگر درست تدبیر نشود، سایر مسائل نیز فلج خواهد شد؛ نرخ باروری در استان مرکزی نیم درصد است.

وی با تاکید بر اینکه جوانی جمعیت یک واجب عینی و شرعی است، ادامه داد: باید برای داشتن یک جمعیت کیفی، کارآمد و وظیفه شناس تلاش کنیم تا یک امپراتوری ایرانی اصیل ایجاد و جایگاه والا خود را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: بحث جوانی جمعیت یک رسالت بزرگ اسلامی، انقلابی، جهانی و ارزشمند است و وظیفه‌ای است که تاریخ، انقلاب، اسلام و خون شهدا بر گردن ما گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه سیاست کاهش جمعیت کشور در مقطعی اشتباه بود، خاطرنشان کرد: نگرش نظام اسلامی به زنان شخصیتی و انسانی است و قداست و جایگاه والای زن در جامعه نباید آسیب ببیند.

دری نجف‌آبادی گفت: قدرت و توسعه هر کشوری در رابطه با نیروی انسانی است که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن جمعیت جوان، بانشاط و پویا است.

کد خبر 712075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.