ریشه‌کنی بی‌سوادی در خراسان شمالی نیازمند همراهی تمام ادارات است

استاندار خراسان شمالی بر اجرای طرح‌های شناسایی بی‌سوادان استان تاکید کرد و گفت: ریشه‌کنی بی‌سوادی در خراسان شمالی نیازمند همراهی تمامی ادارات است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _پنجشنبه بیست و سوم آذر _ در شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: هر چند که موضوع ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سطح ملی در حال پیگیری است، اما توجه شهرداری‌ها و احترام به مصوبه شورای آموزش و پرورش به عنوان یک دستور باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای طرح‌های شناسایی بی‌سوادان و لزوم ریشه‌کنی بیسوادی در استان، افزود: علاوه بر سازمان سوادآموزی، لازم است سایر نهادها برای تحقق اهداف تعیین شده همراه مجموعه آموزش و پرورش استان باشند.

استاندار خراسان شمالی بر همکاری اداره کل ثبت احوال در تهیه لیست جامع و به‌روز افراد و تأمین تجهیزات لازم برای آموزش مهارت‌های رایانه‌ای به سوادآموزان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تاکید کرد.

حسین‌نژاد بیان داشت: به عنوان یک توصیه دینی یادگیری علم حتی در نقاط غیر قابل دسترس نیز باید امکان‌پذیر باشد، بنابراین بر ریشه‌کنی بیسوادی در استان تاکید داریم که در این مسیر سفیران سوادآموزی و تمام دستگاه‌های اجرایی کمک کنند.

وی در ارتباط با وضعیت نمازخانه‌های مدارس استان نیز افزود: برای تصمیم‌گیری در خصوص نماز ابعاد معنوی و زیر ساختی آن را باید مورد توجه قرار داد، بنابراین فراهم شدن امکانات و فضایی متناسب و معطر برای دانش‌آموزان الزامی است.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت دادن به دانش‌آموزان استثنایی را مورد اهتمام قرار داد و گفت: توجه به معلولان باید نهادینه شود چون توانمندی در تمام افراد وجود دارد.

به گزارش ایمنا، پیش از برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش استان با حضور استاندار خراسان شمالی، مسئولان استانی و خیرین مدرسه‌ساز، ۳ کارگاه طراحی دوخت، معماری و رایانه در زیربنای ۵۴۰ متر مربع با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی در هنرستان محمودیه بجنورد کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 712073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.