لزوم هماهنگی شورای شهر، شهرداری و مرکز پژوهش‌ها در جهت پیشبرد اهداف مدیریت شیراز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز از مرکز پژوهش‌های شورای شهر شیراز و به‌طور خاص پژوهشگران آن، خواستار ارائه مدل و الگویی شد که بتوان سه نقطه شورا، شهرداری و مرکز پژوهش ها را با هم همگام و هماهنگ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، سیدابراهیم حسینی در همایش روز ملی پژوهش و فناوری که به مناسبت هفته پژوهش، در سالن کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه این هفته، هفته پژوهش و اهمیت آن است، به ناچار صحبت‌ها و بحث‌هایی که ارائه می‌شود، باید از این زاویه دید باشد.

وی به وجود هم‌افزایی هر چه بیشتر شورای اسلامی شهر، شهرداری و مرکز پژوهش‌ها اشاره کرد و افزود: مشکل عمده در پژوهش شورا و شهرداری آن است که ما هنوز به نقطه درک متقابل از یکدیگر نرسیده‌ایم و هر سه نقطه مثلث مرکز پژوهش‌ها، شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز مستقلاً کار می‌کنند و هیچ هم افزایی و هماهنگی در این خصوص وجود ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با وجود این هم افزایی و هماهنگی می‌توان امیدوار بود که اتفاقات خوب و مثبتی برای شهر بیفتد.

حسینی ادامه داد: نگاه ما به پژوهش، یک نگاه فانتزی است و از میزان تأثیرگذاری آن در حوزه مدیریت شهری یا نمی‌پرسیم یا جوابی برای آن نداریم.

وی از مرکز پژوهش‌ها و به طور اخص، پژوهشگران آن، خواستار ارائه مدل و الگویی شد که بتوان سه نقطه شورا، شهرداری و مرکز پژوهش‌ها را با هم همگام و هماهنگ کرد.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، پیشبرد و پیشرفت کارها را زمانی محقق می‌شود که این سه مجموعه به عنوان مجموعه متشکل با هم کار می‌کنند، به هم می‌اندیشند به یکدیگر اعتماد داشته و به مسائل یکدیگر اعتنا می‌کنند و احترام متقابل بین آن‌ها وجود دارد، آن موقع است که می‌توان انتظار داشت، حرکت متوازن، متعادل که بتواند حوزه مدیریت شهری را توانمندسازی کند، اتفاق بیفتد.

حسینی با اشاره به این نکته که شیراز، شهر سومین حرم اهل بیت (ع) و در مطالعات، شهری تمدن ساز شناخته می‌شود، گفت: شهر شیراز هم ظرفیت‌ها و استعدادهای علمی فوق العاده دارد و هم مردمانی خوب، شریف و نجیب؛ پس با برنامه‌ریزی صحیح و نگاه پژوهش گرایان باید به یک الگویی برسیم که شیراز را هم در سطح کشور و هم در سطح معادلات جهانی بتوان مطرح کرد.

وی ادامه داد: علمای فلسفی اندیشه‌های نظری داشته‌اند، اما در میدان عمل این هنر ما است که این‌ها را به صورت الگو درآوریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به تهیه سند جامع سومین حرم اهل بیت (ع) توسط مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: رساندن شیراز به تراز شهر سومین حرم اهل بیت (ع)،، تنها نگاه مذهبی صرف نیست، بلکه در کنار این نوع نگاه، باید شیراز را به جایی برسانیم که از نظر سطح رفاه و آسایش شهر نمونه باشد؛ آن موقع است که می‌توان به آن مدیریت شهری بر مبنای اندیشه دینی اطلاق کرد.

حسینی همچنین خواستار همکاری و اعتماد متقابل بین شورا، شهرداری و مرکز پژوهش‌ها شد و عنوان کرد: با این همکاری و اعتماد متقابل می‌توان در حوزه مدیریت شهری با مبنای دینی، نگاه سومین حرم اهل بیت (ع) و با یک حرکت جهادی تحول ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: باید فکر جدید و بکر داشته و ساختارها را بشکنیم؛ هم مبانی دینی داشت و هم مبانی علمی و مبنای اصلی ما رسیدن به حکمت متعالیه باشد که خمیر مایه اندیشه انقلاب اسلامی به عنوان فکر اساسی معمار انقلاب، امام خمینی (ره) بود.

رئیس پارلمان شهری شیراز اظهار کرد: اگر ارتباط صحیح و درستی بین تکنولوژی، هوش مصنوعی، صنعت، سبک زندگی، فلسفه، عدالت، اخلاق و معنویت مردم شیراز و اندیشه و هوش اندیشمندان این شهر برقرار شود، می‌توان امیدوار بود که به خواسته خود برسیم.

حسینی در پایان اظهار امیدواری کرد: با تلاش و همت پژوهشگران و اندیشمندان می‌توان شیراز را به ترازی رساند که هم به عنوان یک نمونه و الگو در شهرهای مختلف کشور عزیزمان و هم در کشورهای جهان اسلام شاهد درخشش آن باشیم.

کد خبر 712063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.