۹۳ درصد از مردم کردستان یارانه دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: ۹۳ درصد از مردم کردستان یارانه دریافت می‌کنند و بیش از ۷۰ درصد نیز از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _پنجشنبه بیست‌وسوم آذر_ در مراسم یادواره شهدای بسیج کارگر که در کارخانه لاستیک بارز کردستان برگزار شد، از شهدای جامعه کارگری به عنوان شهیدانی مظلوم و با اراده‌های آهنین نام برد و اظهار کرد: شهید جاویدالاثر برونسی شهیدی که در کسوت کارگری به چنان سلوک والایی از معرفت رسید که مقام معظم رهبری با حضور در منزل این شهید والامقام وی را به عنوان نماد کارگر تراز انقلاب اسلامی معرفی کردند.

وی امنیت و آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی را مرهون خون شهیدان و ایثارگران دانست و با بیان اینکه در سایه این امنیت و آسایش، شاهد چرخش چرخ‌های اقتصادی و تلاش و تکاپوی کارگران در کارخانجات هستیم، افزود: امنیت و چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور، رفاه، آسایش، معیشت مردم و در نهایت توسعه و استقلال اقتصادی را به ارمغان می‌آورد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه کارگران در دوره‌های مختلف از پیروزی انقلاب تا حضور در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی و عرصه تولید و پیشرفت و توسعه نظام، نقش مهمی ایفا کرده‌اند، ادامه داد: اگر امروز ایران در تولید سیمان، آلومینیوم و فولاد رتبه چهارم دنیا را دارد یا در صنعت نظامی ۹۵ درصد این صنعت در داخل کشور تولید می‌شود، به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیون تلاش شبانه‌روزی و حضور همیشه در صحنه کارگران متعهد این مرز و بوم است.

پیشکاری اضافه کرد: اگر ما شاهد استقلال و خودکفایی در بسیاری از عرصه‌های گوناگون به ویژه عرصه اقتصادی کشور هستیم، مرهون تلاش شبانه‌روزی کارگران شریفی است که سنگرهای اقتصادی کشور را رها نکرده و در دوران تحریم و با زحمات شبانه روزی، برای کشور افتخارآفرینی می‌کنند.

وجود ۱۷ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان

وی در ادامه به تشریح سیاست‌ها و اهداف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و با اشاره به اینکه در استان کردستان ۱۷ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، گفت: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق کارگران بررسی می‌شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۲۰ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی، کارخانجات و ابنیه برای صیانت از کارگران و ایمنی و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه ۲۲۰ هزار نفر از مردم کردستان به صورت مستقیم بیمه خود را به سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌کنند، تصریح کرد: با احتساب اینکه هر خانوار سه نفر باشند، حدود ۷۰۰ هزار نفر در استان کردستان مخاطب مستقیم وزارت کار در کردستان هستند.

پیشکاری با بیان اینکه ۹۳ درصد از مردم کردستان یارانه دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد از جامعه در کشور و استان کردستان از خدمات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می‌شوند.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از خانواده‌های شهدا و ایثارگر شاغل در کارخانه لاستیک بارز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 712046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.