جشنواره سلمان فارسی در حوزه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان گفت: جشنواره سلمان فارسی به منظور تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و فعال استان در حوزه پدافند غیرعامل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، محمدمهدی فداکار در نشستی با مدیرکل، معاونان و کارشناسان اداره کل پدافند غیرعامل استان اظهار کرد: پدافند غیرعامل در عرصه افکار عمومی، رسانه‌ها و دستگاه‌هایی اجرایی به ادبیات رایج تبدیل شده است.

وی افزود: پدافند غیرعامل در نگرش مدیران نیز به خوبی دیده می‌شود؛ ضمن اینکه در یکسری از اتفاقات مانند مبارزه با آفات کشاورزی محوریت پیدا کرده است.

استاندار کرمان حساس کردن دستگاه‌ها نسبت به مشکلاتی موجود را مهمترین نکته‌ای دانست که باید به آن پرداخت و تصریح کرد: به عنوان نمونه در مبارزه با آفات نخسلتان‌ها و مزارع ذرت، مسئله به صورت ملی مورد توجه قرار گرفت و ورود دستگاه‌های کشوری در مقابله با آن‌ها را داشتیم.

ابراهیم کریمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل، کار عملیاتی و کمک به ارتقای زیرساخت‌ها را در دستور کار خود داریم، از برگزاری جشنواره سلمان فارسی استان کرمان به منظور تقدیر از دستگاه‌های اجرایی و فعال در حوزه پدافند غیرعامل خبر داد.

وی با اشاره به اینکه شوراهای پدافند غیرعامل استان به صورت میدانی در شهرستان‌ها با حضور دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود، افزود: انتخاب عنوان «سلمان فارسی» به این دلیل بوده که حفر خندق در نبرد پیامبر گرامی اسلام (ص) برابر مشرکان نوعی اقدام پدافندی محسوب می‌شود.

کد خبر 712019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.