عزم جدی مدیریت شهری ششم اصفهان برای تکمیل رینگ چهارم و خط ۲ مترو

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری این کلان‌شهر توسعه خطوط اتوبوسرانی، تکمیل خط دوم قطار شهری و رینگ چهارم ترافیکی است.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اوایل دوره ششم مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی اصفهان حدود ۶۵۰ دستگاه اتوبوس با میانگین عمر ۱۰ سال داشت که در حال حاضر تعداد اتوبوس‌های شهری به ۹۰۰ دستگاه رسیده است و تا پایان سال جاری به بیش از هزار دستگاه می‌رسد.

وی با بیان اینکه حرکت به سوی تکمیل خط دوم قطار شهری باید با سرعت انجام شود، افزود: در حال حاضر ردیف بودجه‌ای سنگینی برای این خط در بودجه شهرداری قرار گرفته است و قسمت‌هایی از این خط تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در راستای حرکت به سوی حمل‌ونقل پاک، قرارداد خرید تعدادی اتوبوس برقی منعقد شده است که به‌زودی به ناوگان اتوبوسرانی اصفهان اضافه می‌شود و این موفقیت بزرگی برای کلان‌شهر اصفهان است.

قربانی گفت: احداث و تکمیل حلقه چهارم ترافیکی شهر با هزینه زیادی در حال انجام است، همچنین بخشی از این حلقه در حال حاضر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بخش دیگر سال جاری و سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: رویه‌های نرم‌افزاری برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل در سطح شهر، توسعه زیرساخت‌های الکتریکی به‌ویژه برای موضوع هوشمندسازی ترافیک شهر، نصب دوربین‌های متعدد در سطح شهر و افزایش تعداد خطوط اتوبوس تندرو این کلان‌شهر از جمله اقدامات دوره ششم مدیریت شهری اصفهان است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه «اصرو» از جمله نرم‌افزارهای است که کمک مؤثری در هوشمندسازی حمل‌ونقل شهر دارد و در حال حاضر با این نرم‌افزار به‌راحتی می‌توان اتوبوس‌های سطح شهر را رصد کرد.

قربانی گفت: اولویت اصلی مدیریت شهری این کلان‌شهر توسعه خطوط اتوبوسرانی، تکمیل خط دوم قطار شهری و رینگ چهارم ترافیکی است.

کد خبر 711960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.