همدان صاحب موزه تاریخ پزشکی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: موزه تاریخ پزشکی در این استان دایر و نُسخ طبی قدیمی‌ترین پزشکان استان، نخستین تجهیزات پزشکی موجود در همدان، اولین اتومبیل خدمات‌دهنده پزشکی و حمل بیمار در این موزه به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی مجذوبی اظهار کرد: ساختمان بدیع الحکما اثر فاخر و ارزشمندی در میراث‌فرهنگی استان همدان به شمار می‌رود. استان همدان از ظرفیت‌های ویژه‌ای در علم پزشکی برخوردار است که می‌تواند در این موزه به‌عنوان تاریخ علم پزشکی و جلوه‌ای آموزنده برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: شاخص تخت به جمعیت در استان همدان ۱.۴۴ ارزیابی شده و این عدد در کشور ۱.۸۶ به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان وجود دارد و این استان برای رسیدن به میانگین کشوری به یک هزار تخت بیمارستانی نیاز دارد.

مجذوبی با بیان اینکه برای اولین‌بار در دولت سیزدهم رادیوتراپی در بخش دولتی راه‌اندازی شد، اضافه کرد: با افتتاح این مرکز بخشی از مشکلات این بیماران حل شد.

وی تصریح کرد: مرکز جامع سرطان با ۲۱۷ تخت بیمارستانی به یک طرح فاخر تبدیل شده است که امید می‌رود این طرح که با رویکرد ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی دایر شده است تا پایان دولت سیزدهم بهره برداری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: مرکز جامع سرطان به‌عنوان مجهزترین مرکز درمان سرطان در غرب کشور به دستگاه رادیوتراپی مجهز شد که با دریافت هزینه با تعرفه دولتی، هزینه درمانی بیماران سرطانی تا حد قابل‌توجهی کاهش یافت.

مجذوبی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر سال گذشته رئیس جمهور به همدان برای تکمیل مرکز جامع سرطان شهر همدان پیش‌بینی شد.

وی گفت: نتایج فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت با وجود اهمیت برای مردم ملموس نیست در حالی که سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت باعث صرفه‌جویی در حوزه درمان می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به نرخ پایین ازدواج و افزایش طلاق و سقط‌جنین لازم است که توجه ویژه‌ای به این موضوع شود در غیر این صورت ممکن است که به سرنوشت برخی کشورهای غربی دچار شویم.

کد خبر 711955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.