دولت سهم خود را از احیای بافت‌های فرسوده پرداخت کند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه احیای بافت فرسوده بنا بر مصوبه مجلس با همکاری مردم، دولت و شهرداری در دستور کار قرار گرفت، گفت: خواستار آن هستیم که دولت سهم خود را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، مهدی چمران صبح امروز _ پنج شنبه بیست و سوم آذر _ در نخستین همایش نهضت مالی شهر که در سالن همایش مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد با بیان اینکه امید است چنین جلسات و نشست‌ها برای کشور آورده داشته باشد، اظهار کرد: عقب‌ماندگی در همه شهرها زیاد است، به عنوان مثال در شهر تهران فرسودگی به بیش از شش هزار هکتار می‌رسد.

وی با بیان اینکه لایحه‌ای تنظیم شد تا به بازسازی بافت‌های فرسوده کمک کنیم، افزود: این امر موجب شد تا تخفیف ۵۰ درصدی برای احیای بافت فرسوده اعمال شود، مقرر شد این اعتبار از سوی دولت تأمین شود که محقق نشده است در حالی که طرح بیش از هفت سال در حال اجرا است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس این طرح باید به صورت کامل اجرایی شود، چرا که شهرداری در پرداخت حقوق کارکنان خود به مشکل خورده است، ادامه داد: شهرداری‌ها نمی‌توانند کمترین حقوق کارکنان را پرداخت کند و همین امر نشانه‌ای است که بدانیم اجرای پروژه‌های بزرگ با چالش همراه است.

چمران با بیان اینکه تأمین درآمد باید از روش صحیح انجام شود در غیر این صورت مردم و شهر آسیب می‌بینند، تاکید کرد: قانون باید اجرا شود، به عنوان مثال هزینه استفاده از مترو و اتوبوس به سه قسمت تقسیم شده است و مقرر شد شهروندان، دولت و شهرداری‌ها این هزینه را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی است، اضافه کرد: مطالبات مردمی در خصوص کمبود اتوبوس در سطح شهر بسیار است، چگونه می‌توانیم به مردم بگوییم که اتوبوس سفارش داده‌ایم، اما وزارت کشور هنوز اعتباری واریز نکرده است تا خریداری تکمیل شود و ناوگان حمل‌ونقل عمومی ارتقا پیدا کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: هنوز نتوانستیم در شهر و کشورمان از ظرفیت‌های مردمی به خوبی استفاده کنیم، ساکنان بعضی محلات می‌گویند حاضر هستیم حتی پل را برای منطقه خودمان احداث کنیم یا اقدامی را انجام دهیم، باید اعتماد مردمی را با برنامه‌ریزی دقیق ارتقا دهیم و از این ظرفیت استفاده کنیم.

چمران تاکید کرد: اعتماد مردمی بزرگ‌ترین سرمایه ملی است و باید در مسیر ارتقای آن تلاش کنیم.

کد خبر 711948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.