انتقال دانش و تجارب میان دانشگاه‌های گیلان و آستراخان بسیار ضرورت دارد

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ظرفیت شناسی دانشگاه های گیلان و آستراخان گفت: انتقال اندوخته‌ها، دانش و تجارب میان دو دانشگاه بسیار ضرورت دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، اسدالله عباسی امروز _چهارشنبه بیست‌ودوم آذر_ در جریان بازدید از دانشگاه دولتی آستراخان روسیه و آئین انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های دولتی آستراخان روسیه و علوم پزشکی گیلان اظهار کرد: ارتباط دوسویه دانشگاه آستراخان با دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دانشگاه‌های گیلان در این بازدیدها و نشست‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: گیلان علاوه بر توسعه همکاری‌های زیرساختی و حمل‌ونقل ترکیبی در حوزه آموزشی، تحقیقاتی، پژوهشی و علمی نیز می‌تواند با آستراخان روسیه همکاری کند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم ظرفیت شناسی دانشگاه‌های گیلان و آستراخان با بیان اینکه انتقال اندوخته‌ها، دانش و تجارب میان دو دانشگاه بسیار ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا در عین حال آموزش زبان‌های فارسی و روسی به عنوان زبان محور خزر مورد تاکید است.

عباسی با بیان اینکه تبادل دانشجو بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در اولویت است، تصریح کرد: تبادل دانش، استاد و کارهای پژوهشی و تحقیقی بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل و راه اندازی خط ریلی رشت _کاسپین _ آستارا ارتباط علمی و دانشگاهی گیلان و آستراخان تقویت می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه‌های این استان با آستراخان اظهار کرد: این قرارداد همکاری برای پاسخ دادن به نیازهای علمی، تجهیزاتی و نیروی انسانی دانشگاه‌های دو استان بسته شده است.

عباسی با تاکید بر لزوم تبادل تجارب در بخش علم و دانش اضافه کرد: در کنار روابط تجاری و اقتصادی دو کشور روسیه و ایران تبادل اندیشه‌ها و روابط در بخش موضوعات دانشگاهی به ویژه بین دانشگاه‌های گیلان و آستراخان گسترش پیدا می‌کند.

ایگور الکساندرویچ آلکسیف رئیس دانشگاه دولتی آستراخان روسیه نیز در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اشاره به پیشینه همکاری آستراخان با گیلان، اظهار کرد: گیلان و آستراخان سال‌های متمادی در بسیاری از زمینه‌ها همکاری‌های دوجانبه دارند و این همکاری‌ها من‌بعد در حوزه علمی و آموزشی نیز از سر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه افق‌های روشن گسترده‌ای در راستای توسعه فعالیت‌های آموزشی دو دانشگاه گیلان و آستراخان گشوده خواهد شد، افزود: در تلاشیم تا فعالیت‌های علمی، کنفرانس‌های علمی و عملی، میزگردها و همچنین جذب دانشجو و استاد و انتقال تجربیات در چارچوب مفاد تفاهم‌نامه از سر گرفته شود.

کد خبر 711890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.