روابط عمومی‌ها در جلب مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند

معاون سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات گفت: روابط عمومی باید در جلب مشارکت مردم تلاش کند و در مرحله نخست باید پاسخگویی به شبهات در هر زمینه‌ای به سرعت و با قاطعیت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، علی اکبر عزیزی در حاشیه نشست آموزشی شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان، با اشاره به جایگاه و اهمیت روابط عمومی در نهادها و ادارات، اظهار کرد: روابط عمومی می‌تواند رابطه خوبی میان کارمندان، مردم و مسئولان ایجاد و بازخوردهای مثبت و منفی را به سازمان منتقل کند، تا تصمیم‌گیری‌ها بهتر انجام شود.

وی با تاکید به اینکه روابط عمومی ویترین دولت است، گفت: آنچه که روابط عمومی‌ها از خود نشان می‌دهند یا نمی‌دهند به سمع و نظر مردم می‌رسد که باید توجه داشت سیاست‌گذاری دولت از طریق روابط عمومی‌ها به جامعه منتقل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به اینکه یکی از دلایل عدم بیان درست دستاوردها، وجود فاصله‌ای است که بین روابط عمومی با مدیران وجود دارد، گفت: البته نیازمند انسجام بین اعضا شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان نیز هستیم، چرا که در فضای اطلاع رسانی استان، جریان سازی دارای اهمیت بالایی است.

عزیزی با بیان اینکه امسال سال انتخابات است، افزود: ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی یازده اسفند امسال برگزار می‌شود و قابل‌ذکر است مراحل انتخابات از پانزده مرداد با دستور وزیر کشور شروع شده است.

وی با بیان اینکه برخی مدیران به روابط عمومی‌ها نگاه تک‌بعدی دارند، گفت: دارای وظایف متعددی در حوزه‌های مختلف هستند اما مدیران تنها به وظیفه اطلاع رسانی توجه دارند و این نگاه و نقد تک بعدی به روابط عمومی‌ها منصفانه نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد ادامه داد: روابط‌عمومی که فقط در یک حوزه فعالیت می‌کند موفق نخواهند بود؛ لذا در صورتی موفق خواهد شد که در همه ابعاد حوزه‌های مختلف را رصد کند.

عزیزی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که «انتخابات مظهر اقتدار ملی است و سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت باید شکل گیرد» بیان کرد: انتخابات امسال نسبت به انتخابات سال‌های گذشته مهم‌تر است که دلیل اصلی آن توجه رهبر معظم انقلاب از چند ماه قبل به انتخابات بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت حضور و مشارکت مردم در برپایی انتخابات، ادامه داد: باید مردم را برای حضور در انتخابات دلگرم کنیم و دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود در کشور ناکام بگذاریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که «از همه دولت‌ها حمایت کردم؛ اما از این دولت علاوه بر حمایت، تمجید می‌کنم» بیان کرد: قطعاً در این دولت اتفاقات یا کارهایی انجام شده یا خواهد شد که مورد تمجید و نظر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

عزیزی استقبال گرم مردم یزد در هوای زمستانی از رئیس‌جمهور را مورد اشاره قرارداد و گفت: یکی از دلایل بسیار مهمی که باعث حضور چشمگیر مردم برای استقبال از رئیس‌جمهور شد، تصویب پروژه خط انتقال آب به یزد بود که جز با همکاری و تلاش روابط‌عمومی‌ها و اصحاب رسانه استان میسر نمی‌شد.

وی توجه به منافع جمهوری اسلامی در تمامی کشورها با نگاه ویژه به آسیا و کشورهای جهان اسلام را از اصول سیاست خارجی در دولت سیزدهم عنوان کرد و تصریح کرد: سیاست خارجی ما با تمام ظرفیت خود برای بهبود اقتصاد و معیشت مردم تلاش می‌کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: انتخابات یک فرایند مردم پایه است و روابط‌عمومی‌ها با به‌کارگیری ادبیات هنرمندانه در ارتباط با مردم و افکار عمومی می‌توانند نقش‌آفرین باشند.

عزیزی در خصوص افزایش مشارکت در انتخابات گفت: روابط‌عمومی باید در جلب مشارکت مردم تلاش کند و در مرحله نخست باید پاسخگویی به شبهات در هر زمینه‌ای به سرعت و با قاطعیت انجام دهد.

کد خبر 711857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.