دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی در دهگلان

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان دهگلان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان دهگلان مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای قاضی‌جوب از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضائی با همراهی و هماهنگی نیروهای انتظامی، در محل جرم حضور یافتیم و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه چهار نفر حفار غیرمجاز با هویت غیربومی شناسایی و دستگیر شدند، گفت: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

سرهنگ زارعی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گزارش دهند و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

کد خبر 711854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.