۲۷ درصد از زندانیان جرایم غیرعمد قزوین مشمول دریافت حمایت از ستاد دیه می‌شوند

رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: تنها ۲۷ درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین مشمول دریافت حمایت‌های ستاد دیه هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، علی شعبانی عصر امروز _چهارشنبه، بیست‌ودوم آذر_ در نشست با اعضای ستاد دیه استان قزوین که در سالن جلسات سردار شهیدسلیمانی دادگستری کل استان برگزار شد، اظهار کرد: با حمایت و همراهی ستاد دیه استان و دستگاه‌های حمایتی تا کنون ۴۷۷ پرونده قضائی دارای حبس مختومه شده است.

وی از حضور ۱۶۸ زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان قزوین خبر داد و افزود: تنها ۲۷ درصد زندانیان جرایم غیرعمد استان قزوین مشمول دریافت حمایت‌های ستاد دیه هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین از آزادسازی ۱۸۲ نفر زندانی استان قزوین در سال جاری با کمک‌های ستاد دیه خبر داد و ادامه داد: برای آزادی این تعداد از زندانیان حدود ۱۵۰ میلیارد تومان از سوی ستاد دیه پرداخت شده که ۷۵.۱ میلیارد تومان از محل ثبت اعسار محقق شده است.

شعبانی ادامه داد: همچنین ۵۱.۶ میلیارد تومان با گذشت شکات، ۱۰.۶ میلیارد تومان از طریق کمک‌های قرض‌الحسنه، ۷.۴ میلیاردتومان کمک بلاعوض و ۵.۷ میلیاردتومان از طریق خانواده زندانیان جمع‌آوری شده است.

وی یادآور شد: ۷۳ درصد زندانیان آزادشده دارای جریمه‌های مالی، ۲۷ درصد بدهی مهریه و نفقه و مابقی هم جریمه قتل غیرعمد و جرایم رانندگی دیگر داشتند که با تلاش ستاد دیه توانستند رد دین کرده و خود را از زندان برهانند.

کد خبر 711809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.